8 elementów strony głównej, które doprowadzą Twoich użytkowników do zakupu

Strona główna jest miejscem, przez który nie przechodzi za wiele ruchu w sklepach internetowych – zwykle użytkownicy kierowani są na listę lub kartę produktu prosto z wyszukiwarki czy reklamy. Jeśli jednak użytkownicy zdecydują się wejść na stronę główną, nie powinni spędzać na niej jednak dużo czasu, a jedynie sprawnie przechodzić do wyboru produktu i do zakupu.

Strona główna jest miejscem, które służy głównie do zaprezentowania działalności sklepu, poinformowania użytkowników o promocjach i atrakcyjnych ofertach jakie może znaleźć i do zbudowania zaufania potencjalnych klientów. Jest także istotna dla powracających użytkowników, którzy znają sklep i wpisują bezpośrednio w wyszukiwarce jego adres przez co trafiają zawsze na stronę główną. Warto wykorzystać to miejsce do zaprezentowania sklepu od jak najlepszej strony i zachęcenia użytkownika do szybkiego przejścia do kategorii lub produktów, by dalej pokierować nimi do zakupu.

Przygotowaliśmy 8 elementów, które warto wdrożyć na stronie głównej, aby jak najszybciej doprowadzić użytkowników do zakupu a Twoja strona budziła zaufanie potencjalnych klientów. Przedstawiamy je w kolejności od najważniejszych elementów do dodatkowych, wartych wdrożenia.

Strona jest dobrze zaprojektowana, przejrzysta i czytelna

Zadbaj o to, aby strona wyglądała już na pierwszy rzut oka dobrze. Ostatnie badania wykazały, że 94% użytkowników zwraca uwagę przede wszystkim na kwestie związane z designem. Dzięki przejrzystej, czystej wizualnie stronie, nieprzeładowanej treścią, użytkownicy szybciej znajdą to, czego szukają. Pamiętaj o umieszczeniu w nagłówku wszystkich elementów wskazujących na to, że potencjalni klienci trafili na stronę sklepu, czyli: o koszyku, wyszukiwarce oraz możliwości zarejestrowania się lub zalogowania do konta klienta.

Propozycja wartości sklepu jest wyraźnie zaprezentowana

Ważne, aby użytkownicy od razu po wejściu do sklepu wiedzieli co mogą w nim znaleźć, jaki ma wizerunek, czym się charakteryzuje. To może być forma tagline’u pod logo lub prezentacja unique selling points w punktach.

Tego typu informacje wyróżnią Twój sklep wśród konkurencji i pozwolą użytkownikom utożsamić się z marką. Pamiętaj, aby skupić się na najważniejszych aspektach dla Twoich klientów, aby mówić ich głosem i komunikować jasno i przejrzyście to, co Twój sklep wyróżnia.

Sprzedawaj więcej, zarabiaj mądrzej

Sprawdź naszą ofertę audytu użyteczności na DochodowySklep.pl
  • Zadbaj o użyteczność i przyjazność sklepu dla klientów.
  • Popraw współczynnik konwersji na ścieżce zakupowej.
  • Porównaj swój sklep z bezpośrednią konkurencją.

Sprawdź

Strona jest na bieżąco aktualizowana i posiada moduł rekomendacji

W sklepie powinny znajdować się aktualne oferty i promocje, np. sezonowe czy okazjonalne, aby sprawiał wrażenie “żywego” i wyróżniał najbardziej potrzebne produktu (przykładowo: parasole przeciwsłoneczne w lato, pomysły na prezent z okazji Dnia Matki itp). Ten element wpływa także na zaufanie klientów, szczególnie tych, którzy regularnie odwiedzają Twoją stronę. Jeżeli nic nie będzie się na niej zmieniać, wówczas użytkownicy będą mieli poczucie, że nikt nie “opiekuje się” sklepem i zrezygnują z zakupów.

Pokaż na stronie głównej jakie produkty są aktualnie w promocji lub co w ofercie jest nowego. Możesz także wyróżnić konkretne produkty, np. bestsellery. Wówczas użytkownicy będą mogli od razu przejść na kartę produktu. Pamiętaj, aby bestsellery także były odświeżane i dopasowane np. do sezonu, jeśli Twój asortyment podlega tego typu zmianom. Zadbaj także o moduł rekomendacji dla klientów powracających na Twoją stronę.

Pokaż, jakie produkty już oglądali i jakie podobne mogą im się spodobać. Takie elementy powinny znajdować się wyżej na stronie, np. zaraz pod banerem, aby użytkownicy mieli szybki dostęp do dopasowanych pod ich preferencje produktów.

Slider lub banery z prezentacją ofert

Slider to element coraz rzadziej wykorzystywany w ostatnim czasie, gdyż okazuje się być pomijany przez użytkowników, często traktowany jest jako nachalna reklama. Dodatkowo slidery są problematyczne dla osób z niepełnosprawnościami, gdyż często narzędzia, z których korzystają, nie odczytują ich prawidłowo.

Polecane jest stosowanie banerów – statycznych zdjęć lub grafik zamieszczonych obok siebie (jak w poniższym przykładzie ze sklepu Showroom). Zweryfikuj, która promocja jest obecnie najważniejsza lub którą nowość przede wszystkim chcesz zaprezentować swoim klientom. Wyróżnij jedną rzecz na głównym banerze a pozostałe umieść poniżej, aby jak najszybciej pomóc użytkownikom w podjęciu decyzji.

Jeśli jednak chcesz zdecydować się na użycie slidera pamiętaj, aby:

  • dodać znaczniki (strzałki), dzięki którym użytkownik będzie wiedział, że może przełączać dostępne oferty;
  • poinformować użytkowników, ile jest bannerów na sliderze za pomocą np. kropek lub informacji liczbowej (¼, 1 z 4);
  • slider, szczególnie w wersji mobilnej, nie powinien działać automatycznie a w wersji desktopowej powinien zatrzymywać się po najechaniu na niego kursorem.

Prezentacja kategorii produktów

Oprócz wyróżnienia kategorii w nawigacji, warto na stronie głównej pokazać dostępne kategorie według np. ich popularności. Jeśli sklep posiada dość specyficzny asortyment, trudny do rozróżnienia według nazw, należy pokazać także zdjęcia lub ilustracje obrazujące ich najważniejsze cechy, według których użytkownik może je rozróżnić, np. rolety rzymskie od rolet plisowanych. W wersji mobilnej, w której menu nie jest widoczne od razu po wejściu na stronę, tym bardziej zalecane jest zaprezentowanie kategorii na wysokości strony głównej, do której większość użytkowników dociera.

Strona zawiera elementy budujące zaufanie

Należą do nich m.in. certyfikaty, logotypy producentów czy partnerów, opinie klientów, informacje o zabezpieczeniu płatności i zakupów w sklepie. Dzięki zamieszczeniu tego typu informacji, użytkownicy będą mogli szybko zweryfikować czy dany sklep rzeczywiście istnieje i czy mogą bezpiecznie przejść do zakupów. To elementy, na które na pewno klienci zwrócą uwagę a dodatkowo wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji.

Kolejnymi elementami, które mogą wpłynąć na zaufanie użytkowników jest podstrona FAQ, kontakt oraz obsługa klienta. Wyróżnij te sekcje, zwróć uwagę na dostępną pomoc i pokaż użytkownikom, że zawsze mogą się z Tobą skontaktować. Szczególnie w wypadku rozbudowanych produktów (np. na wymiar) lub o wysokiej wartości, tego typu deklaracja obsługi klienta będzie dużą szansą na sfinalizowanie zakupu.

Na stronie znajdują się zdjęcia realnych klientów

To kolejny element budujący zaufanie, ale też dobre źródło zdjęć produktów w sytuacji użycia. O wiele lepiej wpłyną na użytkowników realne zdjęcia niż te zrobione w studiu. Warto zatem połączyć sklep z profilem marki w social mediach, dodać firmowy hasztag i zachęcić klientów do dzielenia się zdjęciami po zakupie. Istnieją na rynku narzędzia  (m.in.: Olapic, CrowdRiff, Yotpo), które pozwalają zintegrować odpowiednio oznaczone zdjęcia z produktami, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko przejść do karty danego produktu.

Blog lub poradniki

Dla niezdecydowanych i poszukujących inspiracji użytkowników dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie bloga. Powinien on zostać wyróżniony na stronie głównej, którą potencjalni klienci przeszukują w celu znalezienia odpowiedniego produktu. Zasugeruj im, co mogą wybrać z oferty w Twoim sklepie, doradź odpowiedni produkt i promuj artykuły dotyczące aktualnych trendów, sezonu czy nowości. Dzięki zamieszczeniu produktów przy poradnikach, których dany artykuł dotyczy, użytkownicy będą mogli przejść bezpośrednio na kartę produktu i dokonać zakupu, po wcześniejszym zebraniu informacji i inspiracji.

Przed podjęciem się przeprojektowania swojej strony głównej pamiętaj o uszeregowaniu informacji, które chcesz przekazać swoim użytkownikom i skup się na najważniejszym przesłaniu swojej marki, na dopasowanych i aktualnych ofertach oraz na elementach, które wpłyną na zaufanie i pozwolą się utożsamić Twoim klientom z marką. Nie przeładuj jej treściami lecz wyróżnij to, co na pewno wpłynie na Twoją grupę docelową i spowoduje, że szybko przejdą do wyboru produktu i do zakupu. Powyższe punkty na pewno będą solidną podstawą do zmiany w Twoim sklepie, która przyczyni się do wzrostu sprzedaży.

Nasze publikacje

Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w projektowaniu UX przekuwamy także na wiedzę, którą dzielimy się z Wami na naszym blogu i w cyklicznych publikacjach.

Polecane artykuły

`