Analiza strony - czy strona dobrze się wyświetla w każdej przeglądarce?

Zwykle korzystamy z jednej, ulubionej przeglądarki – chyba, że akurat musimy użyć jakiejś alternatywnej. Abstrahując od preferencji przeglądarkowych, nasz sklep musi prezentować się dobrze w każdej z nich, nie zapominając też o mobile’u, czyli o wielokanałowości. I w tym momencie warto otworzyć skrzynkę z narzędziami, które niejako same będą potrafiły dokonać swego rodzaju analizy strony.

Browser Shots

To jedno z najstarszych narzędzi do porównywania przeglądarek w ich różnych wersjach. Browser Shots działa zresztą bardzo prosto, bo pokazuje nam screen naszej strony w odsłonach na kilku popularnych browserach – w tym Chrome i Firefox.

Souce Labs

Z kolei Souce Labs to porównywarka uszyta na naszą miarę – możemy bardzo konkretnie skonfigurować nie tylko producenta przeglądarki, ale też system operacyjny i rozdzielczość ekranu oraz wersję mobilną.

Browsera

Bardzo przydatne narzędzie, które wykrywa potencjalne problemy na naszej stronie. Browsera umożliwia prowadzenie testów ABC, pokazując różnice między widokami w przeglądarkach, na przykład inny układ treści. W dodatku nie porównuje on jedynie wybranych podstron, ale całą witrynę. Szkoda tylko, że liczba browserów jest dość ograniczona – jedynie Firefox, Explorer i Safari.

Cross Browser Testing

Z kolei to narzędzie sprawdza całą masę przeglądarek – od Explorera, Operę, Firefoxa przez Chrome i Safari, aż po Androida. A wszystko możemy ułożyć w odpowiedniej konfiguracji z systemem operacyjnym, rozdzielczością ekranu i zobaczyć w formie porównania A/B. Ciekawym dodatkiem w Cross Browser Testing jest możliwość odpalenia testu strony, która jest jeszcze w fazie deweloperskiej.

TestingBot

Pod względem ilości przeglądarek to narzędzie jest prawdziwym kombajnem – młóci ponad 600 wersji różnych browserów. TestingBot umożliwia przeprowadzanie testów zarówno manualnie, jak i automatycznie, a z poziomu naszej przeglądarki możemy do woli sterować sprawdzaną stroną.

Narzędzia w dłoń!

Jak widać dla każdego coś dobrego. W świecie omnichannel strona, która w jednym kanale działa płynnie, w drugim wygląda jak makieta architektonicznego cuda, które z drugiej strony jest drewnianą dyktą. Może testy zajmują trochę czasu, ale strona, która nie w każdych warunkach działa prawidłowo raczej nie zatrzyma u siebie odbiorców.

Polecane artykuły

`