Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


biuro prasowe
17/5/2009

Badanie procesu zakupowego w sklepach internetowych

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Jak lepiej wykorzystać każdą złotówkę wydaną na marketing w eCommerce? Optymalizować koszyk! Agencja Ideacto oraz Eyetracking.pl przygotowały raport z badania procesu zakupowego w sklepach internetowych.

Na bazie badania stworzono wytyczne dotyczące takich elementów sklepu jak Koszyk, Produkty polecane, rekomendowane, Promocje i prezenty, Dostawa, Kroki procesu zakupowego, Formularze.

Wykonując badania jako główny cel postawiliśmy sobie przeanalizowanie czynników, które mogą mieć wpływ na ostateczną decyzje i finalizację zakupów. Okazuje się, że sam fakt istnienia potrzebnych informacji w procesie zakupowym może okazać się niewystarczający, aby klient dokonał zakupu. Ważna jest forma i miejsce prezentacji informacji. Badania użyteczności skutecznie pozwalają zobaczyć jak zachowują się klienci w naszym sklepie. Ta wiedza jest niezbędna, aby ulepszać sklep internetowy pod kątem sprzedaży - mówi Joanna Kotala z Ideacto.

Badania miały charakter eksploracyjny i zostały przeprowadzone za pomocą metody EyeTracking. Próba badanych wynosiła 10 osób. Każdy z uczestników badania mógł dowolnie wybrać produkty, które chce kupić. W ten sposób starano się zachować warunki procesu i motywację jak najbardziej zbliżone do naturalnych.

W analizie wyników badań wykorzystano również raport przygotowany przez firmę Elastic Path „ The Ecommerce Checkout Report. A Quantitative Look at the Tactics of the Top 100 Retailers” o sklepach internetowych, którego głównym celem było znalezienie korelacji pomiędzy konwersją a poszczególnymi elementami sklepu. Tutaj do badania zastosowano analizę korelacji i regresji liniowej szukając powiązania pomiędzy konwersją i wzrostem wykorzystania a poszczególnymi elementami sklepu.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference