Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
29/4/2021

UX Czwartek #59

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Dzisiaj Dzień Solidarności Międzypokoleniowej, więc wyciągnijcie w lekturę swoich dziadków, rodziców lub dzieciaki. A do wyboru przystępne teksty o neuronauce w projektowaniu, przykładach zastosowania techniki deepfake oraz odzyskiwaniu kontroli nad cyfrowym światem. Możecie też posłuchać wykładów o ludzkiej naturze, a projektanci UX/UI mają szansę wypowiedzieć się w ankiecie na temat swoich doświadczeń zawodowych.

Coroczny spis projektantów UX

Ruszyło ogólnopolskie badanie branży UX i Product Design - jeśli macie ochotę dołożyć swoją cegiełkę, to wystarczy kilka minut na wypełnienie ankiety przygotowanej przez Igę Mościchowską, Joannę Rutkowską i Tomasza Skórskiego. A przy okazji sprawdźcie, do którego typu projektanta UX Wam najbliżej albo kto przydałby się w Waszym zespole.

10 wykładów o ludzkich motywacjach

Bryn Farnsworth prezentuje listę prelekcji TED wygłoszonych m.n. przez ekspertów z dziedziny psychologii, neuronauki czy ekonomii behawioralnej. Wybrane przez autora wpisu wykłady łączy wspólny temat, czyli badania nad ludzkim zachowaniem.

Psychologia projektowania a neuronauka

Miklos Philips wyjaśnia, dlaczego niektóre projekty przyciągają uwagę użytkowników, opierając się na metodach badawczych neuronauki. W artykule znajdziecie też kilka praktycznych porad z psychologii projektowania. Do kompletu tekst o wzorcach przeglądania treści dostępny w zasobach UX Collective.

Sztuczna inteligencja ożywia portrety

Jatin Chaudhary opowiada o uczeniu się sztucznej inteligencji. Oprócz krótkiej prezentacji technologii umożliwiająca animowanie twarzy na zdjęciach, w tekście znalazło się miejsce na rozważania o etycznych aspektach techniki deepfake i związanych z nią zagrożeniach.

Esej o cyfrowej detoksykacji

Wiosna w pełni, więc pora na dietę - tym razem w wydaniu cyfrowym. Fabricio Teixeira i Caio Braga przekonują, że zmiany w różnych obszarach projektowania są możliwe i warto je inicjować. Poza ciekawą formą esej oferuje m.in 10 porad, które mają wspomóc kontrolę produktów cyfrowych i tworzenie nowych, zdrowszych nawyków podczas korzystania z dobrodziejstw wirtualnej rzeczywistości.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference