Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
2/12/2021

UX Czwartek #74

Illustration of, laptop, notebook, person reading

W ilustracji do dzisiejszego zestawienia skleiły nam się dwa święta – zapraszamy do zgadywanki, ale przede wszystkim do przejrzenia wytypowanych dziś tekstów. Są wśród nich wskazówki dla specjalistów projektujących interfejsy, porady dla prowadzących warsztaty i testy użyteczności oraz sposoby na ocenę efektów zmian w projekcie UI. Polecamy też trzy spojrzenia na projektowanie UX na potrzeby rzeczywistości rozszerzonej oraz esej podejmujący temat równowagi między światem realnym i wirtualnym.

Prowadzenie warsztatów i testów UX

W serwisie NN Group Kara Pernice bierze pod lupę warsztaty projektowe oraz testy z użytkownikami. Autorka zestawia podobieństwa i różnice w prowadzeniu spotkań obu typów oraz prezentuje 5 wskazówek, które sprawdzą się w każdym z omawianych przypadków.

Ocena efektów pracy UX designera

Mila Slesar z Onix wychodzi od stwierdzenia, że projektowanie produktu cyfrowego oparte na iteracyjnie wprowadzanych zmianach prowadzi do poprawy doświadczeń jego użytkowników. Tekst podpowiada, jak oszacować skuteczność poprawek UX używając danych o zachowaniu użytkowników, a kompleksowy przegląd metryk ilustruje krótkim przykładem.

Wskazówki dla projektantów interfejsów

Marc Andrew prezentuje proste i sprawdzone sposoby na ulepszenie interfejsu użytkownika. Możecie ograniczyć lekturę do najnowszego wpisu na blogu autora albo zajrzeć do pozostałych 9 mikro-artykułow ze wskazówkami dla projektantów UI/UX. 

UX w rzeczywistości rozszerzonej

Temat rzeka. Aleatha Singleton prezentuje podstawowe zasady projektowania UX dla rzeczywistości rozszerzonej. Dejan Gajsek szczegółowo wyjaśnia, jak stworzyć UI wykorzystujący śledzenie ruchów rąk. Marcus Lyra wylicza złożone problemy, z którymi specjaliści UX będą się mierzyć w wirtualnych przestrzeniach Metaverse.

Fizyczny wymiar cyfrowego świata

Rozwój wirtualnej rzeczywistości rodzi wiele komentarzy. Christopher Butler proponuje przyjrzenie się kwestii kosztów cyfrowych doświadczeń oraz zależności pomiędzy światem realnym a wirtualnym. Może po skończeniu lektury uznacie, że to dobry moment na wyłączenie elektroniki i zabranie przyjaciół na wspólne uczczenie Dnia Placków ;)

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference