fbpx

Redesign serwisu informacyjnego Nest Bank

Klient

IDEACTO przeprowadziło kompleksowy redesign serwisu informacyjnego Nest Bank wspólnie z naszym partnerem technologicznym (Unity Group). Eksperci IDEACTO przeprowadzili etap doradczy złożony z audytów oraz warsztatów, zaprojektowali architekturę informacji i interfejs graficzny.

Cele projektu

W październiku 2018 roku Nest Bank przeprowadził redesign serwisu transakcyjnego (bankowość elektroniczna). Naturalną konsekwencją tych działań było przeprojektowanie również serwisu informacyjnego.


Kluczowy cel projektu obejmował dostarczenie serwisu cechującego się wysokim User Experience - Nest Bank chciał otrzymać przystępny, prosty i intuicyjny projekt. Jednocześnie zespół projektowy po stronie banku podkreślał konieczność zachowania wysokich wskaźników sprzedażowych, gdyż serwis internetowy jest bardzo istotnym kanałem sprzedaży produktów bankowych.


Należało więc nie tyle zaprojektować użyteczny serwis informacyjny, ale również serwis eCommerce generujący sprzedaż i cechujący się wysokimi współczynnikami konwersji.

Proces projektowy

1. Kompleksowy audyt i warsztat kick-off

Projekt redesignu został poprzedzony gruntowną analizą ówczesnego portalu od strony użyteczności, kreacji graficznej oraz statystyk ruchu. Na bazie zebranych wniosków odbył się warsztat kick-off w trakcie którego eksperci IDEACTO pracowali razem z przedstawicielami Nest Banku. Określono wspólne cele projektu, jego dalszy przebieg oraz przeanalizowano kluczowe wymagania biznesowe.

2. Cykl warsztatów z interesariuszami

Przeprojektowanie serwisu takiej instytucji jak bank wymaga kontaktów z dużą liczbą interesariuszy po stronie klienta. Podczas serii warsztatów zespół IDEACTO odbył spotkania mające na celu poznanie potrzeb wszystkich departamentów w banku. Zarówno tych odpowiadających za ofertę produktową, jak również departamentów wsparcia takich jak HR czy Compliance.


Praca w formie warsztatów była wysoce efektywna dzięki dużemu zaangażowaniu zespołu po stronie banku. Pozwoliło to wypracować już pierwsze szkice makiet oraz wstępne podejście do warstwy contentu (tone of voice).

3. Projekt zmiany architektury informacji

Efektem pracy warsztatowej było wypracowanie projektu zmiany architektury informacji serwisu. Nowa architektura informacji (AI) uwzględniała potrzeby wszystkich interesariuszy oraz pokazywała niestandardowy w przypadku banków tone of voice komunikatów np. zastosowanie nazwy sekcji “Dla Ciebie i rodziny” oraz “Dla Twojej firmy” zamiast “Klient indywidualny” i “Klient biznesowy”.

4. Projektowanie User Experience

Projektanci IDEACTO przygotowali 30 dedykowanych makiet w wersjach mobile oraz desktop. Projektując makiety należało pamiętać o kontekście ich późniejszego wdrożenia - klient wybrał system CMS Kentico do obsługi serwisu. Z tego też powodu makiety wykorzystywały rozwiązania natywne dostępne w tym systemie oraz uwzględniały możliwość budowania nowych podstron korzystając z zaprojektowanych wcześniej elementów (webpartów).

5. Projektowanie User Interface

Na bazie wypracowanych makiet funkcjonalnych projektanci UI rozpoczęli tworzenie warstwy graficznej serwisu. Zgodnie z wymaganiami klienta projekt graficzny miał cechować się minimalizmem i przejrzystością. Należało zatem całkowicie od podstaw stworzyć nowy język wizualny dla serwisu nestbank.pl


Elementem projektowania graficznego, było także wytworzenie style guide który ułatwił firmie wdrożeniowej development serwis oraz jego późniejszy rozwój.

6. Współpraca z zespołem wdrożeniowym

Projekt redesignu serwisu Nest Banku prowadzony był w metodyce Agile w ścisłej kooperacji między agencją IDEACTO oraz firmą wdrożeniową Unity Group. Dzięki realizacji projektu w oparciu o kolejne sprinty wiele elementów serwisu mogło powstawać równolegle. Klient nie musiał czekać na zakończenie kompletnych prac projektowania UX i UI, aby dopiero później przekazać projekt do wdrożenia. Efektem takie podejścia było wdrożenie serwisu miesiąc przed określonym w początkowym harmonogramie terminem.

Efekty projektu

Dzięki eksperckiej wiedzy zespołu IDEACTO projekt w całości spełnił oczekiwania klienta:


  • serwis cechuje się wyższą użytecznością oraz dostarcza informacji klientom banku w sposób przyjazny i przejrzysty (spadek wsp. odrzuceń o 60%);

  • nastąpił wzrost współczynnika konwersji (nawet o 46% na niektórych produktach bankowych), a serwis cechuje się większym potencjałem lead generation;

  • zgodnie z oczekiwaniami klienta serwis zapewnia lepszą skalowalność i możliwość rozwoju poprzez zastosowanie pakietu zaprojektowanych webpartów

Opinia klienta

"The award-winning site has seen a 46% increase in conversion rate, exceeding the expectations of the internal team. Ideacto is efficient and well-organized, ensuring a smooth workflow. The team is creative and open to feedback."


Bartosz Dziendziel | Marketing Director, Nest Bank

Nie przegap kolejnego UX Czwartku!

Zapisz się na listę. Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

 

 

Zapisz się na nasz cykliczny Newsletter!

Dołącz do grona naszych odbiorców.
Dwa razy w miesiącu czeka na Ciebie porcja aktualności ze świata UX.
Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

 

Najlepsze praktyki projektowania, gorące newsy z rynku UX/UI i przedpremierowy dostęp do specjalnych publikacji IDEACTO!

Zapisz się na newsletter - otrzymuj tylko wartościowe informacje!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*