Badania z użytkownikami

Badania z użytkownikami są doskonałą okazją do skonfrontowania założeń dotyczących projektu.

Jest to niepowtarzalna okazja, aby porozmawiać z przedstawicielami grupy odbiorców o projektowanym narzędziu.

Proces prowadzenia badań UX

Proces prowadzenia testów z użytkownikami bazuje na wieloletnim doświadczeniu zespołu IDEACTO w projektach eCommerce. Badania z użytkownikami realizowaliśmy m.in. w projektach dla Estyl, Eurobank, Nest Bank, Showroom, WSB.

Standardowy projekt obejmuje:

  1. Przygotowanie wytycznych do rekrutacja użytkowników.
  2. Przygotowanie scenariusza badań uwzględniającego wymagania projektu i klienta.
  3. Rekrutacja użytkowników zgodnie z wytycznymi.
  4. Przeprowadzenie badania z użytkownikami.
  5. Przygotowanie raportu wraz z rekomendacjami.

Badania realizowane są w naszym biurze i nagrywanie audio&video. Klient może uczestniczyć w badaniu w roli obserwatora za pośrednictwem połączenia video.

Na jakim etapie projektu prowadzić badania?

Badania z użytkownikami są idealnym sposobem na weryfikację zaprojektowanych makiet w procesie tworzenia nowego serwisu lub sklepu internetowego. Wykorzystujemy go również w prowadzonych przez nas projektach redesignu serwisów eCommerce.

Korzyści z realizacji badań użyteczności:

  • istotne podniesienie użyteczności projektowanych rozwiązań,
  • znaczne ograniczenie kosztów wdrożenia błędnych rozwiązań,
  • weryfikacja projektu z udzialem rzeczywistych użytkowników.

Nowa #lepszastrona Wyższych Szkół Bankowych

Nowa #lepszastrona Wyższych Szkół Bankowych

TEB Akademia

Nowa platforma Wyższych Szkół Bankowych to przede wszystkim ukłon w kierunku studentów ceniących sobie “work-life balance”. WSB wyciąga dłoń w kierunku wszystkich tych, którzy chcą pogodzić pracę ze studiami. W redesignie platformy skupiliśmy się przede wszystkim na podejściu mobile first.

Redesign

Redesign

Showroom

W ramach kompleksowego przeprojektowania platformy dokonaliśmy analizy danych ilościowych oraz jakościowych, co w połączeniu z audytem eksperckim pozwoliło nam wyznaczyć kluczowe obszary optymalizacji

Redesign

Redesign

ESTYL

Bazując na pogłębionych analizach danych ilościowych i jakościowych, opracowaliśmy oraz zrealizowaliśmy koncepcję kompleksowego redesingu platformy e-Commerce pod Magento 1

Zmiany na zachodzie

Zmiany na zachodzie

Vehiculum

Dla berlińskiego startupu w ramach stałej obsługi optymalizacyjnej realizujemy analizę danych ilościowych oraz jakościowych, a następnie na ich podstawie rozwijamy usługę w obszarze UX oraz UI

Bankowość user friendly

Bankowość user friendly

Eurobank

Przeprowadziliśmy redesign serwisu informacyjnego eurobank.pl, którego celem było ukazanie świata finansów osobistych w bardziej przyjaznej dla klienta formie. Prace obejmowały kompleksowy redesign serwisu zarówno pod kątem user experience jak i warstwy graficznej.

Redesign serwisu informacyjnego banku

Redesign serwisu informacyjnego banku

Nest Bank

IDEACTO przeprowadziło kompleksowy redesign serwisu informacyjnego Nest Bank wspólnie z naszym partnerem technologicznym (Unity Group).

Świecimy przykładem

Świecimy przykładem

Iluve

Zrealizowaliśmy kompleksowy proces projektowania e-Commerce - od analizy rynkowej modelu biznesowego (Business Model Canvas + Service Design), przez naming i branding aż po projekt UX i UI wraz z wytycznymi wdrożeniowymi. Projekt zdobył główną nagrodę za Design w konkursie e-Commerce Polska Awards.

Projekt, który zmieści się w torebce

Projekt, który zmieści się w torebce

Wittchen

Opracowaliśmy wersję responsywną serwisu na bazie pogłębionej analizy danych oraz przy wykorzystaniu metodyki Service Design.

Lojalność na nowo

Lojalność na nowo

Bankujesz - zyskujesz

Przeprojektowaliśmy zasady, mechanikę oraz interface programu lojalnościowego Bankujesz-Zyskujesz oraz zajęliśmy się stałą obsługą projektu.

Stworzenie platformy e-Commerce

Stworzenie platformy e-Commerce

Paradyż

Na bazie badań oraz pogłębionej analizy rynkowej opracowaliśmy i zaprojektowaliśmy unikalny model prezentacji oraz sprzedaży niestandardowego asortymentu e-Commerce.

Łączymy offline z online

Łączymy offline z online

KFC

Zaprojektowaliśmy nową wersję interfejsu dla interaktywnych kiosków do zamawiania posiłków w restauracjach KFC.

Nasze publikacje

Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w projektowaniu UX przekuwamy także na wiedzę, którą dzielimy się z Wami na naszym blogu i w cyklicznych publikacjach.