Projektowanie produktów cyfrowych

Value Proposition Design

Projektowanie propozycji wartości na celu definicję i analizę wytycznych strategicznych marki, jej misji, wizji oraz wartości za nią stojących. Projektowanie odbywa się przy użyciu informacji, w tym profilu użytkownika (buyer persony) oraz danych zebranych na wcześniejszych etapach.

Definiowanie propozycji wartości realizowane jest w trybie warsztatowym w siedzibie Klienta przy użyciu narzędzia Value Proposition Canvas. Efektem prac jest czytelnie wyartykułowane USP marki, które następnie może być komunikowane w kanałach cyfrowych.

Opracowanie Buyer Person

Narzędzie bardzo pomocne każdemu kto zajmuje się projektowaniem i modelowaniem rozwiązań interfejsowych dla potrzeb użytkowników. Na podstawie analizy grupy docelowej w kontekście jej potrzeb tworzone są tzw. buyer persony będące konstruktami zbierającymi kluczowe charakterystyki dla danego segmentu Klientów takie jak: cele, wyzwania i potrzeby oraz obawy i lęki związane z realizacją aktywności w obszarze działalności marki.

Customer Journey Buying Map

Mapa podróży klienta to narzędzie pozwalające zmapować całą drogę użytkownika od zakupu produktu czy usługi po obsługę posprzedażową. Dzięki niej możemy zrozumieć pełną perspektywę klienta, znaleźć mocne oraz słabe strony funkcjonowania usługi czy szerzej – firmy.

Analizujemy całą ścieżkę, jaką przeszedł klient – od momentu zainteresowania się usługą/produktem, przez zakup, aż po ostatni kontakt z przedsiębiorstwem (np. obsługę posprzedażową lub reklamacyjną). Identyfikujemy krytyczne momenty w podróży, które należy szybko zmienić, by nie tracić klientów, a także te, które mogą stanowić przewagę konkurencyjną w przyszłości – pozwolą klientów jeszcze silniej emocjonalnie związać z marką.

Efektem prac jest matryca prezentująca w sposób graficzny wszystkie opisane zależności. Mapa ta stanowi ważny dokument w każdym procesie projektowym skupionym na użytkowniku.

Mapa Emanacji Marki

MEM – to autorska usługa IDEACTO kierowana przede wszystkim do firm chcącym wypracować przekaz lub poprawić klarowność przekazu swojej marki. Na poziomie operacyjnym metoda ta polega na przygotowaniu dokumentu, gdzie analizujemy wszystkie kluczowe wartości marki Klienta, które pozwalają na wyciągnięcie/wypracowanie z nich instrukcji “do realizacji”. Następnie przy użyciu Mapy Emanacji Marki tworzymy macież w której kolumny odpowiadają kluczowym obszarom funkcjonowania biznesu i im przyporządkowujemy propozycje działań / emanacji dla danego obszaru.