fbpx

Optymalizacja - czyli ile jest warta 1 sekunda wczytywania się Twojego sklepu?

Nikt nie lubi czekać. A czekamy codziennie – na coś; na kogoś; w kolejce, która – jak wiadomo – przesuwa się wolniej niż kolejka obok; na załadowanie się strony internetowej. O ile czegoś, kogoś i naszej kolejki zwykle przyspieszyć się nie da, o tyle stronę internetową już można zoptymalizować. A gdzie jak gdzie, ale w internecie to dopiero stajemy się niecierpliwi!

Szybcy i wściekli

Tacy są właśnie użytkownicy ślimaczącej się strony internetowej – w czasie jej dłuższego wczytywania zdążą nastukać w powierzchnię klawiatury i zrobić kilkanaście nerwowych okrążeń kursorem myszki, a jeśli to nie pomoże, to pewnie odpuszczą. I był sobie klient – nie ma klienta. Bo przecież opinia o naszej stronie zaczyna się od momentu wpisania jej adresu – już tam zaczyna się customer experience w sklepie internetowym. Jak pokazuje analiza firm Akami i Gomez – jeśli strona ładuje się dłużej niż 6-10 sekund, 30-40% użytkowników da sobie spokój i poszuka szczęścia gdzieś indziej. Tymczasem wczytywanie się sklepu ma też wpływ na sam moment zakupu – 1 sekunda opóźnienia powoduje obniżkę konwersji o 7%. Optymalizacja tempa wczytywania strony jest więc szalenie istotna.

Jak przyspieszyć stronę?

Szybkość wczytywania zależy od całej masy czynników – te, na które mamy wpływ to serwer i wielkość elementów, z których strona się składa. Inwestycja w szybkie serwery to zawsze dobra inwestycja. A skoro szybkie to z dyskami SSD – pamięcią flash znaną z pendrive’ów. Póki co są mniej pojemne niż klasyczne dyski HDD, ale nieporównywalnie szybsze od swoich poprzedników.

Małe jest piękne

Optymalizacja tempa wczytywania przynosi naprawdę niezłe efekty – sprawdził to sam Amazon, który przyspieszył swoją stronę o zaledwie 100 milisekund, a jego przychody wzrosły o 1% – co w rocznej skali oznacza dla niego 1,6 miliarda dolarów zysku.

Sklep internetowy to nie jest miejsce dla cierpliwych ludzi. To miejsce, w którym każdy jest najważniejszy i chce mieć wszystko podane na tacy. I lepiej, żeby “kelner” z tacą ruszał się błyskawicznie, bo bardzo szybko można zmienić lokal na inny.

Polecane artykuły

Nie przegap kolejnego UX Czwartku!
Zapisz się na listę. Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
FreshMail.pl
 
Zapisz się na nasz cykliczny Newsletter!
Dołącz do grona naszych odbiorców.
Dwa razy w miesiącu czeka na Ciebie porcja aktualności ze świata UX.
Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
`