fbpx

Personalizacja - przyszłość sprzedaży

Stefan jest jedyny w swoim rodzaju, przynajmniej tak uważa. W rzeczywistości jest on przeciętnym konsumentem – mieszka w centrum, więc rano budzi go miasto, które wchodzi do jego pokoju przez okno; po pracy czasem robi zakupy w supermarkecie, gdzie zdeterminowane produkty próbują przekonać go, że są wyjątkowe, dlatego coraz częściej wybiera e-sklepy; czasem wyskakuje na piwo – do domu wraca wtedy tramwajem ozdobionym reklamami lub na piechotę pod czujnym okiem jednakowych billboardów. Aż w końcu dociera do domu, zamyka drzwi i okna, ignoruje telewizor, i co? I cisza. W końcu Stefan może pomyśleć tylko o sobie. Przez cały dzień każdy coś od niego chciał lub chciał, żeby on coś chciał – a on twierdzi, że widział już wszystko i słyszał wszystko.

Pewnego wieczoru przyszedł na domówkę do przyjaciół. Wokół byli znajomi lub znajomi znajomych. Było głośno i tłoczno, więc w gwarnym pomieszczeniu większość rozmów, która do niego docierała zmieniała się w zwykły szum. Nagle jednak pojawiła się informacja, która wyróżniła się wśród innych – usłyszał swoje imię, więc od razu skoncentrował się na tej właśnie rozmowie. Co sprawiło, że zareagował akurat na to? Emocje. Takie, które się wyróżniły i trafiły prosto w jego znudzone serducho, sprawiając, że sam chciał czuć ich więcej lub dowiedzieć się więcej na dany temat – zauważył, że to jest coś specjalnie dla niego.

Klient w kapciach i piżamie

Rano przed pracą zaspany Stefan odwiedził Starbucksa. Przyjemna atmosfera, aromat świeżej kawy, urodziwa baristka. Jednak on wybrał to miejsce z innego powodu – tylko tam robią kawę specjalnie dla niego – “kawę dla Stefana”, a nie jakąś tam powszechną “kawę latte” dla każdego. Upijając łyk swojego napoju przypomniał sobie, że, kiedy odwiedził to miejsce po raz pierwszy zamówił jedynie małą kawę, a teraz nie tylko wybiera dużą wersję, ale często zajada się też ulubionym ciastkiem – ma zaufanie i czuje się tu niemal jak w domu. Jakby siedział o poranku przy swoim własnym stoliku w kuchni.

 

Stefan lubi dzielić się swoim życiem ze znajomymi, więc na Facebooku oznaczył, gdzie teraz jest; w komentarzu na profilu kawiarni zapytał o możliwość wprowadzenia nowego rodzaju kawy; a sam lokal ocenił pięcioma gwiazdkami – a co! Następnym razem spotka tu pewnie któregoś ze swoich znajomych. Korzystając z lokalnego wi-fi, wygodnie zamówił dwie książki w księgarni internetowej – również swojej ulubionej – ceni sobie ceny niższe niż offline, ale przede wszystkim błyskawiczne dostawy towaru, wielkość oferty, przejrzystość designu oraz korzyści, jakie daje założenie własnego konta w serwisie.

Później, na wypadek gdyby poziom kofeiny w jego krwi spadł, kupił jeszcze butelkę Coca-Coli. Butelkę, nie pierwszą lepszą, ale taką, którą wybrał sam dla siebie – z napisem “szef wszystkich szefów” i z tą myślą ruszył do pracy.

Wszyscy jesteśmy Stefanami

A jak wizyta Stefana w kawiarni wyglądała zza lady? Do zamówionej kawy baristka dorzuciła mu jeszcze dodatkowo płatne ciastko – ot, słodki cross-selling – w końcu 74% klientów jest skłonnych wydać więcej za sprawą dobrej i przyjemnej obsługi. Następnie z uśmiechem zapytała go o imię – żeby poczuł się wyróżniony, a jego kawa stała się unikatowa. Wcześniej otrzymał na telefon wiadomość z informacją o aktualnych promocjach – wszystkie drogi prowadzą nas do klienta i klienta do nas. Aż w końcu o swoich pozytywnych wrażeniach dał znać znajomym w mediach społecznościowych – świetny marketing szeptany, szczególnie mając na uwadze, że aż 95% niezadowolonych konsumentów opowie o tym doświadczeniu innym. Sklep w każdej formie jest miejscem spotkań sprzedawcy z klientem – warto więc tworzyć to miejsce z nim i dla niego – w końcu jedziemy na jednym wózku. Czy raczej koszyku.

Polecane artykuły

Nie przegap kolejnego UX Czwartku!
Zapisz się na listę. Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 428 Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 429 Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 430 Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 431 Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 432 Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 433 Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 434 Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 435 Notice: Undefined index: appearance in /usr/home/ideacto/domains/ideacto.pl/public_html/wp-content/plugins/freshmail-integration/src/Plugin/Newsletter/Freshmail.php on line 436
FreshMail.pl
 
Zapisz się na nasz cykliczny Newsletter!
Dołącz do grona naszych odbiorców.
Dwa razy w miesiącu czeka na Ciebie porcja aktualności ze świata UX.
Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
`