banner
realizacje

Iluve

Projekt Iluve.com otrzymał nagrodę Design Roku w konkursie e-Commerce Polska Awards 2017.

Pierwsze kroki

Zanim przystąpiliśmy do działań projektowych, zarekomendowaliśmy klientowi wykonanie dokładnej analizy konkurencji w zakresie aktywności internetowej i tradycyjnej. W efekcie przygotowaliśmy rozbudowany raport, zgłębiający rynek oświetlenia w Polsce. Wzięliśmy w nim pod uwagę nie tylko asortyment produktowy, zakres cenowy, kanały promocji, budżety marketingowe poszczególnych konkurentów, ale przede wszystkim postaraliśmy się ustalić jaka jest bariera wejścia na rynek. Bariera w rozumieniu finansowym i wizerunkowym.


Tak zebrany materiał stał się podstawą do podjęcia przez zarząd firmy decyzji o starcie projektu i gigantyczne przedsięwzięcie wprowadzenie nowej marki na rynek – ruszyło.

 

Warsztaty, badania

Analiza rynkowa połączona z wiedzą zarządu firmy, stała się podstawą do przeprowadzenia serii warsztatów projektowo – biznesowych. Dały nam one podwaliny zarówno do budowy platformy sprzedażowej, jak i do zakładanego kierunku rozwoju oraz czynników sukcesu całego przedsięwzięcia.

Aby lepiej poznać oczekiwania klientów przeprowadziliśmy serie badań typu IDI z klientami indywidualnymi jak i projektantami wnętrz, którzy stanowią bardzo ważną grupę wpływającą na decyzje zakupowe wcześniejszej grupy. Powyższe badania wsparte zostały terenowymi ankietami, przeprowadzonymi w całej Polsce z potencjalnymi klientami, którzy odwiedzają sklepy z oświetleniem dekoracyjnym.

Tak zebrane dane stały się podstawą do tego, aby przygotować listę niezbędnych informacji, danych jakie muszą pojawić się na karcie produktu, w sklepie, aby klienci czuli się jak w przysłowiowym domu. Zarazem obserwacje z rozmów z klientami, pokazały jak duży wpływ bierność konkurencji w odpowiadaniu na ich potrzeby wpłynęła na to, że w trakcie wyboru konkretnego oświetlenia, źródła światła klienci zaczęli kierować się tylko czynnikiem cenotwórczym. Ta informacja, stała się kluczowa dla nas, ponieważ nakreśliła kierunek rozwoju e-sklepu, który przede wszystkim ma kreować potrzeby klientów, a nie tylko sprzedawać.

Naming, branding

Zebrane w wyniku wywiadów z klientami dane, pomogły nam także podejść do procesu tworzenia nazwy dla nowo wprowadzanej marki na rynek. Chcieliśmy bardzo stworzyć na tyle uniwersalną nazwę, aby można było ją łatwo zapamiętać i zarazem łączyć z różnymi dodatkami, przyrostkami. W ten sposób powstała nazwa „iluve”, która dzięki swojej dużej uniwersalności oraz mnogości sposobów czytania, wpływa pozytywnie na postrzeganie i rozwój marki.

Projektowanie

Proces projektowania e-sklepu, był jednym z najbardziej skomplikowanych, ponieważ z jednej strony musieliśmy pogodzić mnogość funkcji, które właściciele firmy chcieli umieścić jako wyróżniki biznesowe, a z drugiej zaprojektować rozwiązanie, które będzie spełniać wszystkie oczekiwania każdej grupy klientów. Biorąc pod uwagę, że nikt w Europie przed nami, nie projektował aż tak rozbudowanej i skomplikowanej platformy e-Commerce dla branży oświetleniowej, dlatego też wiele hipotez musieliśmy zweryfikować poprzez dokładną analizę potrzeb grupy docelowej. 

Podsumowanie

Projekt iluve.com, był jednym z najbardziej rozbudowanych i skomplikowanych projektów UX-owych, realizowanych przez nas.

Wymagał nie tylko mocno badawczego podejścia do tematu, ale przede wszystkim pełnego wsparcia klienta w jego wejściu na rynek e-Commerce. Trud naszych działań został doceniony przez samego klienta oraz jury konkursu e-Commerce Polska Awards i iluve.com otrzymało nagrodę z tytułu najlepszy design roku, wśród małego e-Commerce.