fbpx

Sprzedaż jedzenia online i user experience

Kiszki marsza grają. Widelce i noże brzdąkają głodne melodie. Palce stukają o blat pustego stołu. I wszystkie burczące brzuchy – czekają. Gdzie ten kurier z pizzą? Ktokolwiek. Choćby Pan Kanapka… – gdzie ci dostawcy? Prawdziwi tacy… Orły, sokoły, herosy… Gdzie jedzenie?

Przez żołądek do serca

Głodny człowiek to nerwowy człowiek – taki, co zamiast wysmarować sosem czosnkowym aromatyczną pizzę, którą dostał za późno, wysmaruje nam recenzję, w której obsmaruje nas z góry do dołu – od kuchni, po kuriera. I nawet jeśli nie napisze tego oficjalnie, to pocztą pantoflową, z ust do ust, taka opinia pociągnie się za nami przez całe miasto, jak odór duriana – bo cóż, że smacznie, skoro dostawa pozostawiła po sobie taki smród.

Poproszę klimat lokalu, na wynos

Skoro na naszym stole wylądowała już pizza, to przyjrzyjmy się, jak user experience wygląda w sieci Domino’s Pizza (https://www.dominospizza.pl/) – warto brać z nich przykład. Z menu na stronie internetowej wybieramy nasz ulubiony rodzaj pizzy i wszystkie inne bajery. Uwzględniamy też ewentualne zniżki. Zamawiamy – maszyna rusza pełną parą. Na ekranie pojawia się okno, w którym możemy podglądać, jak zbliża się nasz pierwszy kęs. Prawie, jak pasek wczytywania. Od razu dostajemy też telefoniczny feedback, w którym jeden z pracowników potwierdza zamówienie i oblicza przewidywany czas dostawy. Niemal punktualnie zjawia się kurier – jest miły, a to nie takie oczywiste. Tymczasem to przecież on jest jedyną osobą, która z restauracji pokazuje nam się na żywo i z jego twarzą utożsamiamy markę. Na oryginalnym pudełku własnoręcznie podpisał się autor pizzy – dzięki temu czujemy, że ta właśnie pizza została przygotowana specjalnie dla nas. Dzięki!

Smak to nie wszystko - najważniejsze jest user experience

Jest sobie jedzenie. Wiadomo, musi być smaczne – to jest najważniejsza cecha naszego produktu. Ale sam produkt to nie wszystko. W końcu siedząc przy stole nie zawsze rozmawia się o jedzeniu. Ważne jest to, co dzieje się wokół, czyli wyróżnikiem naszej oferty wcale nie musi być smak i w ogóle sam produkt. Może nim być niezwykłe pudełko, które zastępuje ładnie przygotowany talerz i stół w lokalu. Może nim być multum zniżek dla stałych klientów. A może nim być też super szybka dostawa.

Polecane artykuły

Nie przegap kolejnego UX Czwartku!
Zapisz się na listę. Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
FreshMail.pl
 
Zapisz się na nasz cykliczny Newsletter!
Dołącz do grona naszych odbiorców.
Dwa razy w miesiącu czeka na Ciebie porcja aktualności ze świata UX.
Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
`