Tworzenie person

Persona to wymyślony profil osoby, która ma reprezentować całą grupę użytkowników strony/aplikacji. Persona posiada charakterystyczne dla danej grupy cechy, tzn. przypisany jej zawód, wykształcenie, upodobania, wiek, płeć, itd. Stworzenie persony pomaga osobom pracującym nad projektem zobrazować sobie użytkowników, a tym samym skupić się na nich i lepiej dopasować do nich rozwiązania.

Prawidłowo stworzona persona powinna posiadać:

  1. imię;
  2. zdjęcie;
  3. cytat;
  4. wiek;
  5. zawód;
  6. miejsce zamieszkania;
  7. wiedza branżowa;
  8. wiedza technologiczna;
  9. wartości i motywacje;
  10. cel używania strony/aplikacji;
  11. wzorce zachowań.

Przykłady person

Przed rozpoczęciem tworzenia person należy zastanowić się nad ich ilością. Zwykle wychodzi się z założenia, że powinno ich być od do 3 do 8. Mniejsza liczba może sprawić, że projekt stanie się odrealniony, natomiast więcej niż 8 person wprowadzi chaos. Liczba person powinna odpowiadać posiadanym już informacjom o użytkownikach.

Nasze publikacje

Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w projektowaniu UX przekuwamy także na wiedzę, którą dzielimy się z Wami na naszym blogu i w cyklicznych publikacjach.

Polecane artykuły

`