fbpx

UX Czwartek #11

Po majówkowej przerwie wracamy do Was z kolejnym UX Czwartkiem. W ramach rekompensaty za długą rozłąkę przygotowaliśmy dla Was specjalny, powiększony zestaw linków do przydatnych artykułów i materiałów. Dziś sporo na temat badań ankietowych, ale również kilka słów o empatii. Mamy też garść cennych porad na temat projektowania stanów interfejsu oraz unikania pułapek jakie czyhają na designerów.

 

 

 

 

1. Skuteczne ankietowanie

Całkiem łatwo stworzyć formularz online, ale dużo trudniej sprawić, by użytkownik chciał go wypełnić. Zakładając, że 84% ludzi trafia na jedną ankietę tygodniowo, kluczowe jest by nie zniechęcić ich nie tylko do dokończenia tego procesu, ale porzucenia naszej strony w ogóle. Aytekin Tank z JotForm zdradza co odróżnia formularz konwertujący od tego, którym ryzykujecie utratę użytkownika.

2. Mała zmiana, duży efekt

Jak podwyższyć dochód ze sprzedaży produktu o 1-3$, nie zmieniając jego ceny? Alex Swain z IBM opowiada, jak poradził sobie z tym wyzwaniem, a jego zespołowi udało się doprowadzić do zwiększenia dochodu firmy klienta per sale.

3. Be careful! It’s a trap!

Jak uniknąć czterech zasadniczych pułapek w projektowaniu i co jedna z nich ma wspólnego z katastrofą Boeinga 737 Max? Eric Olive (UI UX Training) rozprawia się z decyzjami, które wpędzają designerów w te zasadzki, ale co ważniejsze – tłumaczy jak skutecznie pozbyć się nieuświadomionych założeń po to, by nie obciążać użytkowników koniecznością nadmiernego myślenia.

4. Empatia, a może jednak litość i współczucie?

Czy podejście do pracy nad użytecznością powinno opierać się na sympatii czy empatii do użytkownika? Badacze z Nielsen Group tłumaczą różnice między tymi pojęciami oraz wskazują na konsekwencje wynikające z ich mylnego stosowania.

5. E-book: Design Report 2018

Po raz kolejny ekipa Avocode przygotowała raport podsumowujący miniony rok w projektowaniu. W e-booku siedmioro ekspertów postanowiło podzielić się z czytelnikami swoimi doświadczeniami projektowymi – każdy z konkretnego obszaru tematycznego.

6. Wszystkie stany interfejsu

Shane Doyle na łamach Medium postanowił podzielić się z Wami stosowaną przez siebie metodą na projektowanie różnych stanów interfejsu. Sprawdźcie, jak ułatwić sobie to zadanie.

7. Nie bój się pytać

Badania ankietowe to jeden z najpopularniejszych sposobów na szybkie i skuteczne rozpoznanie potrzeb swoich klientów. Z artykułu Jakuba Dodota dowiecie się m.in. jak poprawnie stworzyć kwestionariusz online, jakiego narzędzia użyć oraz komu zadać pytania, aby zebrany feedback był owocny i przydatny.

8. Szybsze projektowanie, czyli droga na SKRÓTY

Wszystkie skróty klawiszowe w jednym miejscu plus opisana nawigacja dla najpopularniejszych narzędzi i programów stosowanych na co dzień. Ściąga przydatna nie tylko projektantom.

Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach.

Nie przegap kolejnego UX Czwartku!
Zapisz się na listę. Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

Polecane artykuły

Nie przegap kolejnego UX Czwartku!
Zapisz się na listę. Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
FreshMail.pl
 
Zapisz się na nasz cykliczny Newsletter!
Dołącz do grona naszych odbiorców.
Dwa razy w miesiącu czeka na Ciebie porcja aktualności ze świata UX.
Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
Najlepsze praktyki projektowania, gorące newsy z rynku UX/UI i przedpremierowy dostęp do specjalnych publikacji IDEACTO!
Zapisz się na newsletter - otrzymuj tylko wartościowe informacje!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 50-038, ul. Kościuszki 14. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Polityka Prywatności.*

FreshMail.pl
 
`