UX Czwartek #2 ??

Tak, wiemy, że przedświąteczna gorączka dotkliwie daje Wam o sobie znać na każdym polu – projekty do skończenia, prezenty dla bliskich, choinka… Tym bardziej cieszy nas fakt, że znaleźliście chwilę na lekturę drugiej odsłony naszego UX Czwartku.

Dziś mamy dla Was solidną porcję eksperckich porad, które z pewnością przydadzą się podczas projektowania, ale także w bezpośredniej współpracy z klientami. Do tego nowe narzędzie od Microsoftu i rzut oka na zmiany, jakie dla swoich użytkowników szykuje ekipa spod znaku zielonej sowy.

1. 7 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o biznesie

Specjaliści od projektowania rozwiązań skoncentrowanych na użytkowniku często nie mają dostatecznej wiedzy i kompetencji pozwalających im być równym partnerem w rozmowach o strategii i celach klienta. Dobrym początkiem drogi do zgłębienia podstaw rozumienia biznesu może być artykuł przygotowany przez Beyond Users.

2. Mobile Checkout Experience

Sklepy internetowe nadal mierzą się z wyzwaniem, jakim jest poprawienie współczynnika konwersji w kanale mobilnym, mimo iż ruch z urządzeń przenośnych z roku na rok systematycznie się zwiększa. Eksperci z NN Group serwują garść porad dotyczących tego, jak projektując mobilny proces zakupowy, jednocześnie zapewnić klientomom wysoki poziom użyteczności i doświadczeń.

3. Clarity – analiza webowa od Microsoftu

Microsoft zachęca do wypróbowania ich nowego narzędzia analitycznego. Póki co, dostępne jest w wersji beta, ale zakres oferowanych możliwości jest kuszący. Testowanie A/B, oglądanie sesji użytkowników, a nawet oparte o sztuczną inteligencję typowanie anormalnych wizyt (których analiza może dać wartościowe i przydatne dane), to główne z supermocy, jakimi włada Clarity. Warto sprawdzić.

4. Ekonomia uwagi

Czy na pewno naszą zdolność uwagi powinniśmy traktować jako skończony zasób? Czy powinna przypominać walutę, którą mniej lub bardziej swobodnie możemy dysponować? Wreszcie, czy nasza uwaga może stanowić narzędzie nie tylko dla nas, ale też dla innych? To tylko kilka pytań, jakie nasuwają się na myśl podczas lektury artykułu Dana Nixona, badacza z The Mindfulness Initiative.

5. Metamorfoza zielonej sowy

Duże zmiany w Duolingo. Twórcy jednej z najpopularniejszych aplikacji do nauki języków obcych podjęli się zadania, jakim było gruntowne przeprojektowanie jej interfejsu. Redesign nie ominął też postaci samej sowy, doskonale znanej wszystkim użytkownikom apki. Duo zmieniła się wizualnie, ale też znacząco rozszerzyła wachlarz swoich emocji, o czym z pewnością przekonacie się odbierając maile przypominające o zaległej lekcji.

Przypominamy, że jeśli macie ochotę podzielić się z nami ciekawostkami lub newsami z obszaru UX i e-commerce, możecie wysłać je na adres newsletter@ideacto.pl, a my dodamy je do naszych kolejnych wysyłek.

[FM_form id=”1″]

Nasze publikacje

Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w projektowaniu UX przekuwamy także na wiedzę, którą dzielimy się z Wami na naszym blogu i w cyklicznych publikacjach.

Polecane artykuły

`