• Redakcja IDEACTO

  • | 26.09.2022

Umiejętność zrozumienia potrzeb klientów to podstawa w projektowaniu UX. Skutecznym sposobem na poznanie doświadczeń użytkowników są badania UX ilościowe i jakościowe. Te drugie pozwalają na dotarcie do umysłów odbiorcy i uzyskanie informacji, jak ulepszyć produkt. Co to są badania jakościowe? Badania jakościowe to gromadzenie danych, odnoszących się do psychologii, zachowania, motywacji oraz opinii użytkowników. Z kolei metody […]

  • Redakcja IDEACTO

  • | 16.09.2022

Sortowanie kart to prosta i stosunkowo tania metoda, która ma pomóc w zrozumieniu sposobu strukturyzacji i organizacji treści przez użytkownika w jak najbardziej logiczny dla niego sposób. Card sorting można przeprowadzać na wiele sposobów, m.in. na papierze, na karteczkach Post-It czy też dzięki narzędziom internetowym, działającym w trybie zdalnym. Czym jest sortowanie kart? Sortowanie kart […]

  • Redakcja IDEACTO

  • | 15.09.2022

Międzynarodowy Dzień Kropki przypada w Dniu Olewania Systemu, więc wybaczamy dzisiaj czworonogom (w szczególności naszej Kropce), jeśli w ramach świętowania wybiorą przedłużenie drzemki kosztem spaceru w mokry poranek. Wygospodarowany czas proponujemy wykorzystać na lekturę wykładu o genezie i konsekwencjach tworzenia standardów sieciowych, wpisu o problemach z czytelnością treści oraz zestawienia istotnych elementów projektu centrum wsparcia […]

  • Redakcja IDEACTO

  • | 01.09.2022

Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego przygotujcie się dzisiaj na 5 lekcji. Zaczynamy od elementarza – tekstu pomagającego zrozumieć istotę projektowania UX oraz artykułu z wyjaśnieniem psychologicznych i biologicznych podstaw kształtowania się przekonań. Są też ćwiczenia z kreatywności w kontekście algorytmów AI generujących obrazy oraz krótka lekcja marketingu dla marek z branży smart home. Na […]

  • Redakcja IDEACTO

  • | 31.08.2022

Style Guide, czyli przewodnik po stylu, jest jednym z najważniejszych elementów w świecie UX. Dostarcza zrozumiałe, uniwersalne wskazówki, które pomagają zapobiec niepowodzeniom, wynikającym z braku spójności. Guide Style może być m.in. sposobem na poprawę autentyczności contentu. Ponadto pomaga poprawić wrażenia użytkownika i nadać im zupełnie nowy wymiar. Czym więc konkretnie jest przewodnik po stylu i […]

  • Marcin Cichoń

  • | 29.08.2022

Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient […]

  • Redakcja IDEACTO

  • | 18.08.2022

Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków […]

  • Redakcja IDEACTO

  • | 04.08.2022

W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję […]

  • Redakcja IDEACTO

  • | 01.08.2022

Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową. Potrzeby i oczekiwania użytkowników […]

  • Redakcja IDEACTO

  • | 21.07.2022

Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili […]

Newsletter IDEACTOZawsze w czwartek. Co drugi czwartek.

UX Czwartek to lista inspirujących treści ze świata UX i eCommerce. Każdy subskrybent otrzyma za darmo (sic!) komplet naszych publikacji.

Newsletter