Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


inne
6/12/2020

7 kluczowych elementów, które powinna zawierać wyszukiwarka

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Wyszukiwarka, w zależności od profilu działalności każdego eCommerce, może stanowić bardzo ważny element sklepu. Jest szczególnie istotna w wypadku sklepów B2B, w których użytkownicy znają zazwyczaj kody produktów i bardzo często korzystają z wyszukiwarki. Warto jednak pamiętać, aby we wszystkich sklepach działała ona prawidłowo i umożliwiała użytkownikom jak najszybsze dotarcie do produktu. Poniżej prezentujemy 7 kluczowych elementów, które powinna zawierać wyszukiwarka. Sprawdź, czy znajdują się one w Twoim sklepie.

Miejsce i wygląd pola wyszukiwarki

Wyszukiwarka umiejscowiona jest w nagłówku sklepu. Przycisk wyszukiwania jest wyróżniony i widoczny na tle pola wyszukiwania.

Informacje w polu wyszukiwania

Znajduje się w nim placeholder z tekstem wskazującym na to, co użytkownik może wyszukać. Powinien znikać kiedy użytkownik kliknie na pole, aby zacząć wpisywać wyszukiwane hasło.

Moduł podpowiedzi

Warto wprowadzić podpowiedzi haseł. Jeśli użytkownik korzystał już z wyszukiwarki można wyświetlić poprzednio wyszukiwane hasła. W wypadku pierwszego korzystania z wyszukiwarki możesz rozważyć zaprezentowanie najpopularniejszych haseł czy wyszukiwanych produktów.

Sugerowana lista wyników

Wyszukiwarka powinna reagować na bieżąco na wpisywaną przez użytkownika frazę i wyświetlać najbardziej dopasowane wyniki pod polem wyszukiwania. Kilka najbardziej dopasowanych wyników wystarczy, aby pokazać użytkownikowi jakie produkty może obejmować jego wyszukiwanie.

Lista wyników

Zawiera w nagłówku wyszukiwaną frazę oraz liczbę wyników. Listing zawiera także podstawowe filtry (jeśli takie są przewidziane w sklepie), sortowanie i paginację tak jak na listingu kategorii. Pamiętaj, aby wyszukiwane hasło pozostawało wpisane w polu wyszukiwarki – dzięki temu użytkownik będzie mógł poprawić swoje hasło lub dopisać do niego dodatkowe informacje w celu zawężenia wyników.

Obsługa błędnych fraz

W wypadku literówki czy innego błędu popełnionego przez użytkownika wyświetl sugerowane frazy oraz wyniki dla najbardziej prawdopodobnego hasła. Daj użytkownikowi możliwość wybrania hasła, które mógł chcieć wyszukać, aby wyświetlić najbardziej dopasowane produkty.

Brak wyników

W wypadku braku wyników na podstronie znajduje się odpowiedni komunikat. Może on także zawierać sugestię z podobnymi hasłami, które mogą zawierać zbliżone wyniki. Dodatkowo znajduje się na niej przycisk powrotu do poprzednio oglądanej strony lub do strony głównej. Możesz także zasugerować użytkownikom produkty i zachęcić ich do dalszej eksploracji sklepu. Często wyświetlane są ostatnio oglądane produkty, bestsellery lub produkty w promocji czy też nowości w ofercie. W zależności od tego, jakie produkty są dla Twojego sklepu priorytetowe – wyświetl je użytkownikom, aby nie pozostawiać ich bez wyjścia.

Powyższy artykuł powstał na bazie zbioru wytycznych i rekomendacji zawartych w publikacji Best Practices for eCommerce opracowanej przez naszych projektantów. Doświadczenie i ponad 400 zrealizowanych projektów pozwoliło nam na wysnucie wniosków, które rzeczywiście sprawdzają się w sklepach naszych klientów. Pamiętaj jednak, aby wprowadzane zmiany testować, badać, analizować dane i wyciągać odpowiednie wnioski – tylko wtedy będziesz mógł zaproponować idealne rozwiązanie dopasowane do Twoich użytkowników.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference