Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


biuro prasowe
3/8/2014

Ideacto zaprojektowało e-sklep dla Ceramiki Paradyż

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Agencja interaktywna Ideacto wykonała funkcjonalny oraz graficzny projekt dla sklepu internetowego Ceramiki Paradyż – wiodącego producenta płytek ceramicznych. W sklepie dostępnych jest ponad 3.000 produktów do zastosowania wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.

Zanim eksperci Ideacto podjęli się stworzenia tego projektu, wspólnie z Ceramiką Paradyż opracowali strategię ekspansji eCommerce. Prace nad strategią obejmowały analizę kilkudziesięciu raportów branżowych (analiza desk reaserch) oraz badania konkurencji na polskim i zagranicznych rynkach. Przeprowadzono także pogłębione badania z użytkownikami – biuro Ideacto odwiedzili m.in. architekci, osoby odpowiedzialne za inwestycje budowlane czy w końcu sami potencjalni klienci indywidualni.

Nie bez znaczenia były także spotkania w siedzibie klienta z przedstawicielami prawie wszystkich działów, mogących w swojej codziennej pracy korzystać z planowanego wdrożenia eCommerce. „

Ceramika Paradyż wyjątkowo metodycznie podeszła do planów wdrożenia nowego kanału sprzedaży. Stworzenie wspólnie z Ideacto strategii ekspansji eCommerce pozwoliło solidnie przygotować się do etapu projektowania e-sklepu oraz osadzić cały projekt w realiach biznesowych. Takie podejście jest szczególnie ważne w przypadku pracy z silnymi markami sprzedającymi off-line, które rozszerzają  swoją obecność w internecie” – mówi Marcin Cichoń, Dyrektor Operacyjny w Ideacto, a także Project Manager odpowiedzialny za realizację zlecenia dla Ceramiki Paradyż.

Po doprecyzowaniu planu strategicznego, kolejnym etapem projektu było stworzenie makiet funkcjonalnych oraz grafiki dla sklep.paradyz.com. Od początku duży nacisk położony został na  wysoką użyteczność projektowanych rozwiązań. Po stworzeniu architektury informacji oraz makiet, zaproszono przedstawicieli grupy docelowej do ich przetestowania. To właśnie wnioski z badań z użytkownikami pozwoliły projektantom UX, podczas kolejnej iteracji, dopracować projekt funkcjonalny.

Sklep internetowy Paradyż powstał w pełnym procesie User Centered Design. Na podstawie etapu analitycznego, mając dużą wiedzę o użytkownikach i konkurencji, przystąpiliśmy do tworzenia architektury informacji oraz projektu funkcjonalnego. Na każdym kroku towarzyszył nam klient oraz użytkownicy – przeprowadziliśmy na prototypie testy użyteczności, które uświadomiły nam potencjalne problemy, dzięki czemu mogliśmy oddać jeszcze bardziej dopracowany projekt.” – opowiada Robert Czekański, UX Designer w Ideacto.

Podczas całego zlecenia zaprojektowano w sumie 20 widoków kluczowych makiet, aby następnie przygotować projekt look&fell strony głównej i na jego bazie „narysować” kolejne widoki graficzne.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference