Nowa platforma komunikacyjna eurobanku stawia na ukazanie świata bankowości w bardziej przystępnej dla Klientów formie. eurobank.pl nie tylko nawiązuje do niecodziennych potrzeb najbardziej wymagających Klientów, ale także wprowadza bardziej funkcjonalne rozwiązania. Za badania zachowań użytkowników, opracowanie projektu funkcjonalnego oraz nowy projekt graficzny odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Blue Services z grupy Blue Media.Pierwszym etapem prac nad projektem eurobank.pl było przeprowadzenie pogłębionej analizy rynku, w tym audytu działań konkurencji oraz obecnych już rozwiązań na platformie. W rezultacie stworzono pełną dokumentację wraz z listą mocnych stron witryny, a także elementów, które wymagały poprawy.Kolejnym krokiem w realizacji było zaplanowanie oraz wykonanie cyklu badań rynkowych (analiza dotychczasowych badań przeprowadzonych na zlecenie eurobanku, analiza ilościowa GA oraz analiza map cieplnych Hot Jar). Ten niezwykle istotny etap pozwolił na zaobserwowanie i potwierdzenie wcześniej wysnutych, przez zespół IDEACTO, hipotez, a także zdefiniowanie potrzeb Klientów banku. Kluczowe badania odbędą się w kolejnych etapach i pozwolą na zweryfikowanie działania serwisu i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Nad realizacją poszczególnych etapów projektu czuwał Maciej Muszyński, Kierownik Działu Zarządzania Projektami w IDEACTO.Zebrane w poprzednich etapach dane doprowadziły do stworzenia pełnego planu dalszej pracy i pozwoliły na podjęcie pierwszych decyzji o kierunku wprowadzanych zmian na platformie eurobank.pl. “Podczas prac nad nową stroną internetową skupiliśmy się przede wszystkim na poprawie jej funkcjonalności. Chcemy, by była możliwie najbardziej przyjazna dla użytkownika” podkreślała Delfina Kaczałko, zastępca dyrektora Departamentu Marketingu eurobanku.Proces wprowadzania ulepszeń na platformie jest procesem złożonym i składają się na niego wysiłki wielu zespołów pracujących równolegle. Zespół UX pracował nad poruszoną wyżej kwestią funkcjonalności. Główny UX Designer projektu, Karolina Pulter, już na wczesnym etapie pracy, korzystając z wyników badań oraz wielu metod researchu, planowała proces projektowania funkcjonalnych rozwiązań na platformie eurobank.pl. Jedną z najważniejszych decyzji podjętych na tym etapie było zastąpienie skomplikowanego, rozwijanego menu uproszczoną nawigacją, wskazującą na najważniejsze i najczęściej wybierane podstrony w serwisie.“Wyzwaniem było zaprojektowanie serwisu w taki sposób, by był funkcjonalny dla jak najszerszej grupy odbiorców – klienci eurobanku są bardzo zróżnicowani pod względem cech demograficznych oraz korzystania z technologii. Udało się to osiągnąć nie tylko dzięki dogłębnej analizie zachowań użytkowników na stronie oraz w placówkach, ale przede wszystkim dzięki ścisłej współpracy z Klientem. W rezultacie m.in uproszczono ofertę, a także sposób jej prezentowania – nawigacja jest prostsza i bardziej intuicyjna. Dużą rolę odegrała zmiana layoutu strony – jest spójny, przejrzysty i zgodny z aktualnymi trendami. Jednocześnie staraliśmy się odejść od typowo “korporacyjnego”, formalnego stylu charakterystycznego dla stron instytucji bankowych, w czym z pewnością pomogli eurobankowi brand heroes w postaci trzech sympatycznych wampirów.”mówi główny UX Designer projektu – Karolina Pulter.Pod kątem wizualnym strona została uproszczona do poziomu, na którym Klient z łatwością odnajduje interesujące go informacje. Branża bankowa należy do specyficznych ze względu na wielość produktów oraz często stosowany niezrozumiały dla odbiorcy język. Dlatego naszym założeniem było uproszczenie przekazu poprzez zmianę tekstów i zwiększenie spójności szaty graficznej. Co więcej, nowa platforma nawiązuje w znaczący sposób do kampanii wizerunkowej banku, której bohaterami są trzy postaci wampirów.Za proces wdrożenia odpowiadał zespół Blue Services. W tej chwili witryna pozwala nie tylko na bezproblemowe odnalezienie interesujących użytkownika treści, ale także na dostosowanie ich do siebie, bez tracenia cennego czasu na zapoznawanie się z bardzo rozbudowaną ofertą banku, poprzez zastosowane na stronie filtrowanie. Współpraca przy projekcie eurobank.pl trwała9 miesięcy i zaangażowała 8 specjalistów UX/UI. Owoce pracy interdyscyplinarnego zespołu IDEACTO i Blue Services można zobaczyć pod adresem eurobank.pl.
Newsletter IDEACTOZawsze w czwartek. Co drugi czwartek.
UX Czwartek to lista inspirujących treści ze świata UX i eCommerce. Każdy subskrybent otrzyma za darmo (sic!) komplet naszych publikacji.
Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.