W pierwszy wrześniowy UX Czwartek witamy się z Wami malowniczym krajobrazem górskich szczytów i niebieskim niebem. Równie oszałamiające, co te widoki, są artykuły i treści, które dla Was dzisiaj zebraliśmy – zapraszamy do lektury!
Projektowanie funkcjonalne
Wielokrotnie to już podkreślaliśmy, ale z pewnością wspomnimy jeszcze nie raz – dobre projektowanie to nie tylko zwracanie uwagi na walory estetyczne, ale przede wszystkim funkcjonalność i zaangażowanie. Tak jak przeczytacie we wstępie artykułu, „If we want to put customers at the heart of what we do, we must refrain from focusing solely on outputs. Instead, we must start shifting our thinking to an outcome-oriented mindset”. Oznacza to m.in. to, że nawet najlepiej zaprojektowany i zaimplementowany produkt nie daje stuprocentowej gwarancji sukcesu, jeśli nie myślimy kompleksowo i długofalowo.
Wybór metody płatności
Baymard Institute opisuje istotną dla wielu z nas kwestię wyboru metody płatności w sklepach internetowych. W artykule przedstawiono analizę czynników wpływających na decyzje klientów podczas dokonywania zakupów online oraz statystyki i dane dotyczące ich preferencji. Omówiono również najlepsze praktyki i strategie, które mogą w różny sposób pomóc w zwiększeniu konwersji i poprawieniu doświadczenia zakupowego klientów.
Dark mode – dos and don’ts
Eksperci z Nielsen Norman Group analizują, jakie wyzwania i problemy mogą występować w przypadku użytkowników korzystających z trybu ciemnego (dark mode) na różnych urządzeniach, platformach i aplikacjach. Przedstawione są praktyczne wskazówki dla projektantów i twórców dotyczące projektowania interfejsów w trybie ciemnym, aby zapewnić użytkownikom lepsze doświadczenia.
Wybór daty
Praktycznych wskazówek dotyczących projektowania ciąg dalszy. Artykuł opublikowany na stronie UXPin skupia się na przedstawieniu dobrych praktyk związanych z projektowaniem modułu wyboru daty (date picker). Autorzy wskazują na najważniejsze aspekty, przedstawiają wzorcowe przykłady projektów date pickerów oraz rozważają kwestie związane z ich dostosowaniem do różnych kontekstów i potrzeb.
Spójny design system
Na koniec – case study spójnego i skrupulatnie budowanego design systemu Spotify wraz z opisem tego, jak marka konsekwentnie podchodzi do projektowania, wdrażania i dostarczania spersonalizowanych wrażeń.