Z okazji Światowego Dnia Węża kusimy dzisiaj tekstami na temat decyzji projektowych wpływających na wybory prezydenckie lub na środowisko naturalne. Znajdziecie też podpowiedzi, jak opowiadać o użytkownikach, kiedy warto łamać zasady w projektowaniu oraz na co zwracać uwagę przy optymalizacji współczynnika konwersji. Na koniec video-komentarz Dona Normana o roli projektanta.
1. Jak dotrzeć do wyborców
Diana Malewicz przekonuje, że dobry projekt może Was wesprzeć w wielu sytuacjach, nawet jeśli kandydujecie na prezydenta. Zmęczonych kampanią przed ostatnimi wyborami uspakajamy – to nie jest tekst o polityce.
2. Strona internetowa na diecie
Gerry McGovern proponuje spojrzenie na projektowanie stron internetowych z perspektywy ich energożerności. W swoim tekście autor podpowiada, jak przy pomocy decyzji projektowych odchudzić strony i zmniejszyć ich wpływ na środowisko.
3. Kreatywność vs dobre praktyki
Dobre praktyki projektowe powstają, kiedy projektanci chcą sprawnie tworzyć użyteczne rozwiązania pozwalające na ich użytkowanie przy minimalnym wysiłku i frustracji. Artykuł Mashy Shaposhnikovej w UX Magazine prezentuje przykład witryny łamiącej kilka ustalonych zasad i wyjaśnia, dlaczego czasem może się to opłacać.
4. Opowiadanie historii użytkowników
Jak pomóc osobom zaangażowanym w projekt zrozumieć zachowania użytkowników? Jamie Acker odpowiada prezentując kilka praktyk przydatnych przy tworzeniu historii, które pomagają wśliznąć się w buty osób, dla których projektujemy.
5. CRO a optymalna podróż użytkownika
Eksperci w dziedzinie cyfrowego marketingu z firmy Omniconvert zapytali kolegów po fachu o wpływ optymalizacji czynnika konwersji na doświadczenia użytkowników. Efektem jest obszerny wpis na firmowym blogu, prezentujący różne punkty widzenia – niektóre uwagi warto sobie podkreślić, wężykiem.
Dodatkowo, jedna z naszych projektantek poleca krótki youtubowy komentarz Dona Normana na temat współpracy projektanta z ludźmi, którym ma służyć jego praca. Przy okazji możecie sobie odświeżyć poprzedni mini-wykład prelegenta, stanowiący pierwszą część tej opowieści o projektowaniu zorientowanym na człowieka (link znajdziecie pod wspomnianym tu filmem).