Rozgrzejcie dłonie, bo może zechcecie przeskrolować teksty o związkach CRO i UX oraz zasadności przeprowadzaniem audytu UX. Do tego wskazówki dotyczące projektowania aplikacji mobilnych, rozważania o paradoksie prywatności towarzyszącym pozyskiwaniu danych o użytkownikach oraz kilka luźnych uwag o organizacji pracy UX designera. To wszystko w Międzynarodowym Dniu Osób Leworęcznych.
1. Jak CRO i UX idą ręka w rękę
Próbowaliście kiedyś umyć kubek na kawę trzymając w drugiej ręce telefon? Podobnego poziomu kreatywności wymaga optymalizacja współczynnika konwersji bez wsparcia ze strony projektowania UX. W niedawno zaktualizowanym artykule Nida Zehra pokazuje, jak zespoły CRO i UX mogą współpracować i dzielić się wiedzą.
2. Kilka uwag na temat audytu UX
Jeśli zastanawiacie się nad przeprowadzeniem audytu UX, zajrzyjcie na blog aplikacji Koncept. W jednym z wpisów Marijana Vukovic tłumaczy krótko, jak wygląda taka analiza, kiedy ją przeprowadzić i do czego mogą się przydać jej wyniki.
3. 11 dobrych praktyk tworzenia aplikacji mobilnych
Artykuł Sophii Martin to solidna dawka wskazówek na temat projektowania struktury, wygody użytkownika i funkcjonalności aplikacji mobilnych. Wszystko poparte sporą garścią statystyk, więc pozostaje tylko rzucić wszystkie ręce na pokład i zacząć projektowanie.
4. Dane użytkownika a projektowanie doświadczeń
Analiza informacji o użytkowniku jest podstawą tworzenia spersonalizowanych doświadczeń podczas jego interakcji z produktem cyfrowym. Corina Știrbu omawia elementy, które wzmacniają zaufanie do pozostawiania danych w aplikacji lub na stronie internetowej w kontekście reakcji użytkowników na monitorowanie ich aktywności w sieci.
5. Przepis na lidera zespołu UX
Pracując w zgranym zespole doceniamy to, że zawsze możemy liczyć na pomocną dłoń. Według Lorenzo Doremiego gotowość do wspierania współpracowników to przy okazji wzmacnianie swojej pozycji w grupie. Sprawdźcie w artykule, co jeszcze charakteryzuje kandydata na lidera zespołu (nie tylko UX).
Jeśli interesujecie się tematyką organizacji pracy, zajrzyjcie też do tekstu Ajayraja Thangaraja. Autor sugeruje wypróbowanie jednego z 4 trybów pracy, aby zwiększyć swoją efektywność podczas projektowania.