Dziś Dzień Tira, więc przygotujcie się na spory ładunek. Przejrzyjcie statystyki przydatne podczas projektowania stron oraz porady na temat tworzenia opisu produktów. Sprawdźcie, jak budować tożsamość marki oraz wykorzystać to, co mają do powiedzenia Wasi potencjalni użytkownicy. Poza głównym zestawieniem znajdziecie też kilka sposobów na dodatkowe zarobki dla grafików*.
Statystyki dla projektantów
Zaczynamy od SmallBizGenius, gdzie Danica Jovic zebrała 37 statystyk na temat wykorzystania chatbotów w eCommerce. Przy okazji można warto też odświeżyć sobie zestawienie danych związanych z doświadczeniami użytkowników.
Opis produktu, który sprzedaje
Na blogu Traffic Trends znajdziecie tekst na temat opisów produktów w sklepach internetowych. Poradnik powstał z myślą o marketingu internetowym, co nie stoi na przeszkodzie, żeby skorzystać z niego podczas projektowania użyteczności e-sklepu.
Tworzenie marki: kawa
Przerwę spędźcie na platformie 99designs z pachnącym kawą tekstem Ali Berg. Artykuł prezentuje m.in. kilka zasad brandingu oraz wskazówki pomagające wyróżnić swoją markę na tle konkurencji. Tekst dotyczy konkretnej branży, ale zawarte w nim porady warto zastosować przy tworzeniu tożsamości własnej marki.
Funkcjonalność aplikacji związanych ze zdrowiem
Joanna Balicka-Strzelec z PGS Software analizuje, jak badania z użytkownikami mogą wpłynąć na zdefiniowanie zakresu funkcji projektowanego rozwiązania. Na przykładzie aplikacji mZdrowia autorka pokazuje, jak ważne jest w tym kontekście poznanie potrzeb grupy docelowej.
Zmiany w zwyczajach użytkowników
Prezentacja od zespołu Google pokazuje, jak przystosowujemy się do nowych okoliczności codziennego życia. Tekst oparty został na statystykach wyszukiwani użytkowników. W ramach uzupełnienia możecie zajrzeć do artykułu na temat przypuszczalnych zmian w zwyczajach zakupowych w najbliższej przyszłości.
*Natalia Bienias podpowiada projektantom grafiki sposoby na podreperowanie domowego budżetu. Możecie poświecić 20 minut na obejrzenie filmu albo przeczytać wpis i poklikać zamieszczone w nim linki.
Chcesz otrzymać kolejny UX Czwartek mailem?
Zawsze w czwartek, zawsze co dwa tygodnie, zawsze inspirujące treści ze świata UX i eCommerce. Zapisz się na UX Czwartki. Obiecujemy nie wysyłać niczego nieciekawego.
Sklep internetowyAgencja UX lub innaSoftware HouseFreelancerInne
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Spółkę IDEACTO w celu otrzymywania od Spółki informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Administratorem danych osobowych jest IDEACTO Sp. z o.o. z siedzibą ul. Gajowa 32/5, 50-520 Wrocław. Podanie danych jest dobrowolne, a każda osoba ma prawo dostępu do ich treści, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania.