Wyróżnienie swojego projektu przy pomocy nietypowych rozwiązań nie zawsze daje pożądane efekty. Jednak skoro dziś Dzień Dziwaka, to poeksperymentujmy. Zaczynamy tekstem z przykładami projektów zgodnych z zasadami sztuki UX, przechodzimy przez uwagi na temat błędów często wykrywanych w audytach UX oraz propozycje udoskonalenia interfejsu. Do kompletu dodajemy rozważania na temat spełniania rosnących oczekiwań użytkowników oraz mniejsze i większe wpadki projektantów punktowane na Twitterze.
Dobry projekt nie potrzebuje udziwnień
Wyszukiwanie tekstów dotyczących wrażeń użytkowników projektowania produktów cyfrowych zaczęliśmy od zasobów UX Collective. Titus Decali wybrał 5 przykładów interfejsów wartych odnotowania — sprawdźcie, które elementy projektów zrobiły na autorze dobre wrażenie.
Warto przy okazji odświeżyć sobie niedawny artykuł Jasona Brusha o eksperymentach i odważnym stylu projektowania.
Witryna do poprawy
Kelsey Notstad podsumowuje swoje doświadczenia z przeprowadzonych w 2020 roku audytów stron internetowych. W tekście znajdziecie krótkie zestawienie częstych błędów wraz z podpowiedziami, jak poprawić projekt.
Interfejs w rzeczywistości rozszerzonej
Nawet w przypadku najlepszego projektu można znaleźć przestrzeń do wprowadzenia ulepszeń. Rebekah Carter proponuje wykorzystanie w tym celu rzeczywistości rozszerzonej. Autorka podaje przykłady zastosowań technologii AR, wskazując również kwestie do przemyślenia, kiedy chcemy zaoferować użytkownikom doskonałe doświadczenia, a nie bezwartościowy gadżet.
Oczekiwania użytkowników a UI
Punktem wyjścia artykułu Bena Schotta jest stwierdzenie, że rosnąca świadomość użytkowników przełoży się na ich wymagania w stosunku do interfejsów. Autor przytacza przykłady produktów i usług, które schlebiają oczekiwaniom klientów jednocześnie umożliwiając markom tworzenie trwałych relacji z ich klientami i realizację celów biznesowych.
Dziwne decyzje projektowe
Zajrzyjcie też na Twittera, gdzie jego użytkownicy podpowiedzą, co uważają za #WeirdUX. W pakiecie rozrywkowym proponujemy grę, w której przez 2 minuty możecie być najgorszym projektantem UX na świecie ;)