Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
21/1/2021

UX Czwartek #52

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Nie zapomnijcie dziś o życzeniach z okazji Dnia Babci. Pomiędzy domowymi pierogami a babcinym ciastem znajdźcie chwilę na lekturę tekstów o postrzeganiu roli projektanta, błędach popełnianych przez początkujących twórców interfejsów oraz ocenie użyteczności produktów cyfrowych. W zestawieniu mamy też relację z projektowania aplikacji aktywizującej seniorów oraz opis redesignu UI gry pedagogicznej. Jeśli w tym roku nie spieszycie się na obiad do babci, może wygospodarujecie też chwilę na artykuł o interfejsach głosowych. 

Dobrze pojęta rola projektanta

Artykuł Neila Turnera to komentarz na temat postrzegania roli projektanta w zespole. Przykłady i analogie przywołane przez autora wskazują, dlaczego określenie granic, w obrębie których powinny poruszać się osoby zaangażowane w proces projektowy jest równie ważne, jak zaangażowanie w dyskusję o projekcie wszystkich zainteresowanych stron.

Błędy nowicjuszy

Claudia Wensierska zamieściła na swoim blogu wpis, w którym wylicza błędy popełniane przez początkujących projektantów. Uwagi autorki warto mieć na względzie m.in. planując rozwój kariery UX designera, ale też szukając specjalisty z tego obszaru.

Alternatywna skala oceny UX

Alexander Vandoren ma kilka uwag w kontekście swoich obserwacji osób niepewnie poruszających się w cyfrowej rzeczywistości. Asystowanie bliskiej osobie podczas korzystania z różnorodnych interfejsów zainspirowało go do stworzenia systemu ewaluacji doświadczenia i zadowolenia użytkowników produktów cyfrowych. Autor wyjaśnia, dlaczego zdanie użytkowników reprezentowanych przez jego mamę warto brać pod uwagę przy ocenie rozwiązań projektowych.

2 procesy projektowe od podszewki

Proponujemy dwie analizy prezentujące proces tworzenia i udoskonalania różnych aplikacji. Wybierzcie relację ze studenckiego projektu prowadzonego pod hasłem dostępności i integracji lub opis jednego ze zleceń agencji UX, który pokazuje nakłady pracy związane z (pozornie) kosmetycznymi zmianami.

Głosowy interfejs użytkownika

Jeśli zastanawiacie się, jak ułatwić użytkownikom interakcję z produktem cyfrowym, proponujemy artykuł Pétera Rónaya. Autor omawia w nim obszernie zastosowania interfejsów głosowych (VUI) w różnych obszarach naszego codziennego życia. Zajrzyjcie, a może unikniecie konsternacji, kiedy któregoś dnia zagada do Was samochód ;)

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference