Świętujemy Międzynarodowy Dzień Mistrza Gry nieco powiększonym zestawem tekstów. Przejrzyjcie je wszystkie lub niech rzut kostką zadecyduje, czy wybrać opis mechanizmów grywalizacji, uwagi na temat projektowania usług oraz jeden z tekstów o decyzjach projektowych według klienta. Możecie się też zatrzymać przy artykułach na temat procesu projektowania UX oraz dwóch przewodnikach po metodach badań UX.
Grywalizacja w produktach cyfrowych
Na rozgrzewkę artykuł wyjaśniający, czym jest grywalizacja. Rubens Cantuni omawia mechanizmy angażowania użytkowników na przykładzie kilku aplikacji oraz podpowiada, jakie elementy grywalizacji warto rozważyć projektując produkt cyfrowy.
Przyszłość projektowania usług
Tekst Catariny Silvy to krótka relacja z dyskusji na temat przyszłości projektowania usług. Oprócz prezentacji trzech myśli przewodnich wpis przekierowuje do dłuższego opracowania na temat Service Design, któremu patronowała specjalistka w dziedzinie projektowania usług, Birgit Mager.
Syndrom nagłego projektanta
Dwa artykuły, które znajdziecie w serwisie Speckyboy pokazują pracę z klientem z punktu widzenia projektanta. Wybierzcie porady Addison Duvall ułatwiające balansowanie pomiędzy potrzebami klienta i docelowych użytkowników. Ten sam temat, choć w nieco innym tonie, porusza w swoim tekście Eric Karkovack prezentując decyzje projektowe, których sam raczej by nie podjął.
Nowe wyzwania w projektowaniu UX
Michał Malewicz opisuje zmiany, jakie zaszły w procesie projektowania UX na przestrzeni kilkunastu lat. W artykule znajdziecie też podpowiedź, jak wspomniany proces usprawnić i przyspieszyć. Drugi tekst tego samego autora podpowiada, gdzie szukać aplikacji ze źle zaprojektowanym, nieprzystających do zmieniającego się świata interfejsem oraz wyjaśnia dlaczego nadal są one używane.
Przewodnik po badaniach UX
Kimberly Mak prezentuje kompletny przewodnik na temat przygotowania wywiadów z użytkownikami, przeprowadzenia ich oraz efektywnego podsumowania. Hossein Raspberry wyjaśnia z kolei, dlaczego zarówno ilościowe, jak i jakościowe metody badania zachowań użytkowników warto brać pod uwagę podczas walidacji użyteczności projektu.
* Dodatkowy rzut kostką
Dla wytrwałych krótka historia o znaczeniu detali.