banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 01.04.2021

Z okazji Międzynarodowego Dnia Ptaków sprawdzamy o czym ostatnio ćwierkały internetowe wróble. Oprócz artykułów, dla których punktem wyjścia była głośna aukcja grafiki sprzedanej za 69 milionów dolarów znajdziecie teksty: o zwiększaniu dostępności publikowanych treści, analizie heurystycznej oraz doborze kolorów. W dzisiejszym zestawieniu nie zabrakło też kącika inspiracji – zróbcie przerwę w śledzeniu tweetów i zajrzyjcie na Instagram.

Autentyczność produktu cyfrowego

Artykuł Wojtka Borowicza to okazja, żeby dowiedzieć się, co inwestowanie, spekulacje i katastrofa klimatyczna mają wspólnego z tokenami NFT. Dla uzupełnienia tekst Meghan Wenzel na temat nauki, jaką z rozwoju koncepcji NFT mogą wyciągnąć projektanci.

Dostępność a format tutoriali

Tatiana Mac bierze na warsztat samouczki i podpowiada, jak poprawić ich dostępność. Sprawdźcie, co może ułatwić odbiór treści w określonym formacie – jak największej liczbie osób, bez stawiania barier już na samym wejściu.

Przykład analizy opartej na heurystykach

Oleh Kryvytskyi omawia proces analizy UX na przykładzie wybranej aplikacji. Korzystając z 10 heurystyk Nielsena autor prezentuje poszczególne problemy w obrębie interfejsu oraz rekomendacje ich rozwiązań.

Pobawcie się kolorem

Paul Hebert przekonuje, że format HSL ułatwia pracę z kolorem na ekranie komputera. Oprócz omówienia poszczególnych modeli kolorów w artykule znajdziecie interaktywne próbniki do przetestowania. A informacje o kolorach, kontraście, typografii i tworzeniu hierarchii wizualnej znajdziecie też we wpisie Ahammada Shawkiego.

(Nie)codzienne zastosowania

Na koniec garść inspiracji. Tony Faccenda opowiada, jak firma Zutari skraca czas potrzebny na opracowanie projektu wykorzystując pewną platformę programistyczną. Dunja Djudjic poleca z kolei zerknięcie na to, jak Anna Devis i Daniel Rueda szukają inspiracji w swoim codziennym otoczeniu.

Newsletter IDEACTOZawsze w czwartek. Co drugi czwartek.

UX Czwartek to lista inspirujących treści ze świata UX i eCommerce. Każdy subskrybent otrzyma za darmo (sic!) komplet naszych publikacji.

Newsletter