banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 15.04.2021

W Światowym Dniu Sztuki zapraszamy do galerii tekstów, w której znajdziecie m.in. artykuły o projektowaniu spekulatywnym i konwergentnym oraz porady na temat tworzenia stron przyjaznych dla środowiska. Będą też inspiracje od twórców typografii, rozważania nad poprawnym układem strony internetowej oraz uwagi dotyczące przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej.

Sztuka projektowania przyszłości

Na początek opowieść Damiena Lutza o projektowaniu spekulatywnym. Autor omawia proces projektowy podając przykłady narzędzi, które mogą być przydatne na każdym z jego etapów. Warto zajrzeć, jeśli macie ochotę poeksperymentować.

Sztuka bycia eko w internecie

Produkty ekologiczne i zrównoważony rozwój to tematy poruszane coraz częściej również w kontekście urządzania wirtualnego świata. Tym razem do wyboru wpis Suzanne Scacci podpowiadający, na jakie kwestie należy zwrócić uwagę tworząc stronę przyjazną dla środowiska lub nieco starszy tekst Nicka Schäferhoffa, który skupia się na korzyściach wynikających z opisywanego podejścia.

Sztuka transformacji i adaptacji

Kolejne artykuły w naszym dzisiejszym kolażu to zaproszenie do zapoznania się z koncepcją projektów konwergentnych. Ian Lee prezentuje trzy powody, dla których warto przyjąć podejście łączące produkt, usługę i technologię cyfrową jako podstawę transformacji biznesowej. Artykuł stanowi uzupełnienie raportu firmy Frog na temat odbudowy handlu detalicznego w świecie po pandemii.

Sztuka pracy zespołowej

Jimmy Jenkins omawia dylematy związane z tworzeniem witryn internetowych pojawiające się na styku projektu z wdrożeniem. Sprawdźcie, dlaczego świetna koncepcja UI może zmienić się w nienajlepszy efekt końcowy oraz dlaczego porządny kod może wpływać na zaprojektowany układ strony. A jeśli często trafiacie na nieprzemyślane projekty i zastanawiacie się, jak przekazywać konstruktywne opinie, Tara Swanson ma dla Was kilka porad.

Sztuka typografii

Co jakiś czas temat typografii wraca do naszego zestawienia – tym razem inspiracje pochodzące z dwóch źródeł. Tom May z Creative Boom prezentuje efekt połączenia typografii i architekturą. Z kolei Jenny Brewer podsumowuje wykorzystanie typografii przez marki i agencje kreatywne w oparciu o tegoroczny raport Type Foundry Monotype.

* Ponieważ dobry żart to też sztuka, dzisiaj sekcja dodatkowa z artykułem NN group na 1. kwietnia – nie mogliśmy się powstrzymać 😉