Dziś przypada Światowy Dzień Jazdy Nago na Rowerze, ale jeśli macie opory rozważając celebrowanie tego święta, w zamian proponujemy poszukiwanie nagiej prawdy o projektowaniu doświadczeń użytkowników. W zestawieniu znalazły się uwagi na temat priorytetów procesu projektowego, przemyślenia dotyczące praktyk projektowych oraz wskazówki przydatne w pracy nad makietami. Jest również spojrzenie na UX z wysokości siodełka w rowerze.
Istota projektowania UX
Na rozgrzewkę Jesse James Garrett z diagnozą zjawisk, które coraz częściej niepokoją ekspertów UX. Autor tekstu dzieli się spostrzeżenia na temat zwinnych metodyk projektowania w kontekście zadań zespołów UX. Zachęca też do dyskusji nad tym, czy holistycznego podejście do wartości istotnych z punktu widzenia użytkownika jest w ogóle możliwe przy obecnych modelach pracy nad projektami.
Niwelowanie długu projektowego
Na blogu agencji QArea znajdziecie obszerny artykuł o metodach radzenia sobie z długiem projektowym. We wpisie znalazły się m.in. uwagi na temat planowania i ustalania priorytetów prac projektowych oraz potencjalnych kosztów niewłaściwie prowadzonego projektu.
Trendy w projektowaniu
Irwin Hau z Creative Bloq podsumowuje ostatnie sześć miesięcy zestawieniem popularnych praktyk projektowych, W artykule prezentowane są zarówno rozwiązania zwiększające satysfakcję użytkowników, jaki te, które z pewnych względów się nie przyjęły. Do kompletu przypomnienie, jak patrzyliśmy na trendy na początku obecnego roku oraz pierwsze prognozy na rok 2022.
Dobry start pracy nad makietą
Zostańcie jeszcze chwilę na blogu DZone i sprawdźcie, na jakie kwestie warto zwrócić uwagę przygotowując się do stworzenia makiety. Krótki tekst obejmuje listę wskazówek oraz pytań, które warto zadać na początku projektu, w celu usprawnienia pracy.
UX z rowerowego siodełka
Zanim wskoczycie po pracy na rower, znajdźcie chwilę na lekturę artykułu Treya Hahna na temat podejścia do zróżnicowanych doświadczeń holenderskich rowerzystów. Na koniec zajrzyjcie do zeszłorocznego tekstu Joe Wilsona podpowiadającego, jak opowiedzieć o różnicy między UX a UI, żeby była ona widoczna gołym okiem.