banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 08.07.2021

Dzisiaj w pewnych częściach świata obchodzony jest SCUD Day, który promuje celebrowanie przyjemnych aspektów życia. A skoro o przyjemnościach mowa, podrzucamy listę czwartkowych lektur do leniwego przestudiowania. Tym razem tekst zachęcający do przemyśleń na temat podejścia do projektowania UX, porcja wiedzy związanej z prowadzeniem badań, wskazówki przydatne przy tworzeniu interfejsów, a na koniec ładne widoczki.

Ryzykowna kreatywność

Na początek esej Michaela Buckleya o podejmowaniu ryzyka podczas projektowania doświadczeń użytkowników. Autor argumentuje, dlaczego szukanie nieoczywistych rozwiązań może mieć pozytywnym wpływ na efekt końcowy i zachęca do zmiany standardowej, wielokrotnie sprawdzonej strategii projektowania UX.

Badania z użytkownikami od A do Z

Michele Ronsen z Curiosity Tank podpowiada, dlaczego pilotaż badania się opłaca i czego runda próbna może nauczyć badacza. Do kompletu obszerny przewodnik Alexandra Rådahla ułatwiający zdefiniowanie celu, planu oraz przebiegu badania UX.

Prawo Millera w projektowaniu UX

Na blogu agencji Cobe warto zajrzeć do tekstu omawiającego kwestię przeciążenia informacją w kontekście tworzenia użytecznych i przyjemnych w odbiorze produktów cyfrowych. Artykuł zawiera m.in. wskazówki, które pomagają stosować prawo Millera podczas projektowania interfejsu pod kątem efektywnego przetwarzania informacji.

Ergonomia klikalnych elementów UI

Todd Libby bierze pod lupę jedno z kryteriów dostępności standardu WCAG 2.1, definiujące wielkość obszaru klikalnego, przy której użytkownicy nie będą mieli problemu podczas interakcji z interfejsem na dowolnym urządzeniu. Artykuł omawia częste problemy oraz wskazówki dotyczące projektowania czytelnych i łatwych do aktywacji elementów UI.

Subiektywny ranking interfejsów

Sean Beaubien przygotował zestawienie stron internetowych, na których dobrze zaprojektowany interfejs umożliwia łatwą i bezproblemową eksploatację, pozwalając użytkownikom skupić się na treści witryn. Lista kryteriów, którą autor przyjął na potrzeby artykułu nie zaskakuje, więc pozostaje delektowanie się przytoczonymi przykładami.

Newsletter IDEACTOZawsze w czwartek. Co drugi czwartek.

UX Czwartek to lista inspirujących treści ze świata UX i eCommerce. Każdy subskrybent otrzyma za darmo (sic!) komplet naszych publikacji.

Newsletter