Wracamy po nieco dłuższej, wakacyjnej przerwie prosto na Dzień Pracoholika. Z tej okazji na grafice znajdziecie dzisiaj odniesienia do dwóch świąt, za to w telegraficznym skrócie prezentujemy wyszperane w sieci teksty. Jest spora porcja uwag na temat procesów projektowania doświadczeń, audyt aplikacji streamingowych na smartfony oraz artykuł o wpływie projektowania na zrównoważony rozwój globalnej sieci.
Iteracje w procesie projektowania
Wpis Paula Denina to krótki wykład na temat projektowania w oparciu o informacje zwrotne - kiedy je zbierać, jak wykorzystywać i czego unikać podczas tworzenia doświadczeń użytkowników.
Złożoność projektowania prostych doświadczeń
Joe Smiley w pięciu punktach podsumowuje psychologiczne bariery ograniczające proces projektowy. Tekst wyjaśnia dlaczego stworzenie najprostszego doświadczenia użytkownika wymaga czasem zbyt dużych nakładów pracy i umiejętności oraz jakie czynniki wpływają na złożoność tego procesu.
Porównanie trzech serwisów streamingowych
Zoe Chin, Morgan Koh relacjonują swoją przygodę z mobilnymi wersjami Netflixa, Disney+ oraz HBO Go. Tekst prezentuje 5 zbadanych przez autorów aspektów korzystania ze wspomnianych aplikacji oraz krótki werdykt.
Niedostatki lorem ipsum
Zespół Canvs wylicza problemy pojawiające się w projektach, w których nie uwzględniono docelowych treści. Krótko, prosto i zilustrowane konkretnymi przykładami - warto zajrzeć, chociaż raczej nie zaskoczy Was puenta.
Projektowanie dla zrównoważonego rozwoju Internetu
Tim Frick omawia praktyki projektowania, które mają zapewnić zrównoważone produkty i usługi cyfrowe. W artykule znalazło się też kilka uwag o wpływie omówionych kwestii na strategię biznesową i potrzeby użytkowników. W ramach uzupełnienia wątek sportowy.