Jeśli macie za sobą ciężki dzień w pracy albo nadprogramowe stanie w korkach, pewnie ucieszy Was możliwość poświętowania z okazji Dnia Wanny. Ciepłą kąpiel możecie urozmaicić lekturą tekstów z naszego zestawienia, zainspirowanego tegoroczną edycją Service Design Days. Oprócz krótkiej relacji ze wspomnianego wydarzenia, znajdziecie dzisiaj uwagi na temat analizy wymagań biznesowych i potrzeb użytkowników, przykłady aplikacji wykorzystujących nowoczesne technologie w codziennym życiu oraz kolejną garść porad na temat języka komunikacji.
Nowe perspektywy dla Service Design
Matilde Cantinho z Koos podsumowuje zakończoną niedawno konferencję Service Design Days 2021. W krótkiej relacji autorki znajdziecie tematy wybranych dyskusji, które mają szansę definiować podejście do projektowania usług w najbliższym czasie.
Identyfikowanie intencji
Jeśli boicie się, że lektura w trakcie kąpieli skończy się podtopieniem smartfona, posłuchajcie podcastu przygotowanego przez zespół agencji Frog. Elizabeth Wood i Alexis Puchek zapraszają do rozważań na temat zaangażowania się w zrozumienie: co i jak należy zaprojektować oraz wpływu decyzji projektowych na rozwój proponowanych rozwiązań.
Metody zbierania wymagań projektowych
Tekst Oliviera Renarda analizuje proces zbierania wymagań podczas tworzenia aplikacji. Autor opisuje możliwości i ograniczenia trzech różnych podejść: badań terenowych, eksploracji informacji podpartej testami z użytkownikami oraz konsultacji z analitykami biznesowymi.
Eksperymenty z codziennością
W wolnej chwili zajrzyjcie do cyfrowej kolekcji Everyday Experiments. Autorzy zamieszczanych tam projektów próbują sprawdzić, jak nowoczesne technologie (m.in. rzeczywistość wirtualna i rozszerzona czy lidar) mogą wpływać na nasze funkcjonowanie w przestrzeni własnego mieszkania.
Skuteczna komunikacja
Na koniec polecamy przewodnik zespołu Monzo na temat komunikacji w obrębie zespołu oraz ze światem "zewnętrznym". Autorzy podpowiadają m.in., jak mówić o sprawach technicznych lub trudnych tematami w sposób transparentny, budujący zaufanie odbiorców komunikatu.