banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 06.01.2022

Dzień Filatelisty witamy kolejną porcją doniesień z branży UX. W dzisiejszej kolekcji nie mogło zabraknąć opisu trendów, które będą obowiązywać w 2022 roku. Do klasera trafiły też: krótka lista typowych błędów UX, kilka inspiracji dla przewodnika po produkcie oraz wskazówki na temat efektywnej prezentacji wyników wyszukiwania. Na koniec garść przemyśleń dla menedżerów UX na temat budowania dojrzałych zespołów projektowych.

Trendy UX i prognozy na 2022 rok

Tradycyjnie rozpoczynamy rok od prześledzenia trendów UX – proponujemy zestawienie uwzględniające punkt widzenia użytkowników i biznesu, firmowane przez Jennę Romano i Avitala Santo. Do kompletu zerknijcie na tekst Mike’a Elgana wyjaśniający, dlaczego transformacja globalnej sieci w zdecentralizowany Web3 jest mało prawdopodobna. Warto też sprawdzić, jakie prognozy na temat rozwoju interfejsów głosowych zebrał w swoim artykule Pete Swabey.

5 powszechnych błędów w projektach UX

Jonathan Kim opisuje 5 często spotykanych błędów związanych z użytecznością. Autor prezentuje przykłady rozwiązań, w których intencje projektantów rozmijają się z potrzebami użytkowników oraz podpowiada, jak unikać opisanych problemów.

8 inspiracji dla onboardingu

Serra Alban przygląda się procesom wdrażania użytkowników podczas pierwszego kontaktu z produktem cyfrowym. W tekście znajdziecie rozwiązania z kilku przewodników po interfejsie, które mają ułatwić zapoznanie się z funkcjami danego narzędzia oraz ułatwić jego komfortową obsługę.

UX w budowaniu grafów wiedzy

Karen Passmore prezentuje temat grafów wiedzy w kontekście procesu projektowania UX. Autorka dzieli się uwagami na temat wyszukiwania, którego efektem ma być udostępnianie danych z różnych systemów, budowanie kontekstu dla informacji i prezentacja semantycznych metadanych, ale również skuteczne wdrożenie mechanizmów sztucznej inteligencji

Zarządzanie zespołem UX

Yaron Cohen analizuje wyzwania stojące przed osobami zarządzającymi zespołami UX. Artykuł podejmuje m.in. kwestie wdrażania nowych pracowników zespołu, dbania o stały rozwój specjalistów UX oraz ustalania wskaźników UX czy dzielenia się zdobywaną wiedzą.