Dzisiejsze zestawienie otwiera rozmowa, która może zainteresować aspirujących projektantów UX. Projektantom szlifującym warsztat polecamy artykuły o tworzeniu wariantów komponentu w Figmie, sposobach na optymalizację i dobrych praktykach przy tworzeniu stron głównych. Z kolei planującym rozwój kariery proponujemy teksty wskazujące potencjalny kierunek zmian cyfrowego świata oraz pożądane postawy jego twórców. A świętujemy Dzień Wiedzy o Pingwinach, więc mimo wyjątkowo wietrznej pogody pomyślcie ciepło o tych sympatycznych zwierzakach.
Początki kariery w branży UX
Tomasz Skórski zaprosił Annę Tylikowską i Agnieszkę Zwolińską do dyskusji na temat stawiania pierwszych kroków w branży UX. Rozmówcy dzielą się uwagami dotyczącymi m.in. budowania portfolio, zdobywania doświadczenia oraz pracy w zawodzie projektanta UX. Oprócz dostępu do podcastu na stronie znajdziecie transkrypcję rozmowy oraz listę przydatnych linków.
Komponenty w Figmie
Aleksandra Nagornaia opisuje swoje podejście do tworzenia komponentów w Figmie, którego podłożem była chęć ułatwienia współpracy między projektantami a deweloperami. Artykuł prezentuje sam proces, uwagi na temat korzyści i możliwości jego zastosowania oraz link do pliku w Figmie, który umożliwia przetestowanie wypracowanych przez autorkę rozwiązań.
UX w służbie optymalizacji
Alessandro Contini z Red Hat analizuje przypadek, w którym projektowanie UX pomogło poprawić wydajność witryny. Autor prezentuje założenia procesu projektowego, jego kolejne kroki oraz podsumowuje efekty zmian w kontekście czasu ładowania strony i usprawnienia interakcji w obrębie interfejsu użytkownika. Do kompletu proponujemy raport agencji WebEnteria dotyczący tworzenia skutecznych (tj. konwertujących) stron głównych. Obszerne opracowanie zawiera analizę stron internetowych firm z listy Fortune 500 – link do niego, wraz z podsumowaniem kluczowych kwestii, znajdziecie w krótkim wprowadzeniu Steve'a Ohaniansa.
Możliwości i wyzwania metaverse
Sądząc po rosnącej liczbie publikacji na temat metaverse, twórcy interfejsów powinni właśnie rozważać dostosowanie swojego warsztatu do projektowania dla nowego medium. Kyle Pace przygotował wprowadzenie do wspomnianej tematyki, w którym rozważa jasne i ciemne strony funkcjonowania w świecie opartym na technologiach AR i VR. Potencjalne zastosowania koncepcji powiązanych ze sobą wirtualnych przestrzeni 3D znalazły się również w krótkiej relacji, którą Henry Wong podsumowuje tegoroczne targi CES. Jeśli wolicie bardziej filozoficzne podejście do tematu, warto zapoznać się z najnowszym esejem Adama Harta.
Fundamenty projektowania cyfrowego świata
Na koniec krótki tekst przywoływanego już dzisiaj Adama Harta. Autor analizuje procesy oraz postawy twórców produktów cyfrowych zmieniające dobre pomysły w rozwiązania, których głównym celem jest generowanie zysków.