Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
3/2/2022

UX Czwartek #78

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Międzynarodowy Dzień Kopania Rowów mógłby zwiastować ciężki dzień pracy, ale przypominamy, że swoje święto obchodzą też golden retrievery (podobno zawsze skore do wygrzebania czegoś z ziemi). Zakładamy, że również macie swoje sposoby na wygospodarowanie wolnej chwili, więc zapraszamy do lektury. Dzisiaj odkopaliśmy dla Was teksty o SEO skupionym na użytkowniku, agilowym podejściu do projektowania oraz ciekawe przykłady modelu sprzedaży bezpośredniej. Są też rozważania o etyce w dwóch kontekstach: stosowania w produktach cyfrowych mechanizmów grywalizacji oraz prowadzenia badań z użytkownikami.

Optymalizacja (dla) wyszukiwania w internecie

Blog Many Pixels prezentuje gościnny wpis Vaibhara Kakkara na temat koncentracji działań SEO wokół doświadczeń użytkownika. W tym kontekście autor wymienia istotne elementy projektu strony, pokazując ich wpływ na optymalizację uwzględniającą wyszukiwarki internetowe. Do kompletu zajrzyjcie na blog Vertical Leap, gdzie Ben Jayston przedstawia prognozę rozwoju googlowskiej technologii MUM w 2022 roku opatrzoną kilkoma przykładami działania wyszukiwarki.

Przybliżanie marki użytkownikom

Wpis Iana Deana z Creative Bloq wylicza trendy dotyczące wykorzystania NFT w różnych obszarach naszej cyfrowych obecności. Warto wykopać z tekstu uwagi na temat tego, jak znane marki robią użytek z NFT docierając bezpośrednio do swoich (potencjalnych) klientów. Lekcje strategii marketingowej opartej o model pomijający pośredników znajdziecie też na blogu Core DNA, gdzie studium przypadku marki Quill podane jest jako przykład kreatywnego podejścia do tego tematu.

Etyczna grywalizacja

Z tekstu Alexandre'a Brito dowiecie się, jak grywalizacja wpływa na zaangażowanie użytkowników, kiedy przynosi im korzyści i czy może być szkodliwa. Autor wymienia też kilka dobrych praktyk pozwalających na stworzenie zrównoważonego projektu, który uwzględnia zarówno pozytywne doświadczenia użytkowników, jak i wymagania biznesowe.

Wytyczne dla odpowiedzialnego badacza UX

Temat etyki w projektowaniu porusza również Melanie Buset – tym razem w kontekście prowadzenia badań z użytkownikami. Artykuł podpowiada, jak tworzyć i wdrażać wytyczne, dzięki którym działania badacza będą zgodne z zasadami moralnymi oraz wymienia przykłady takich zaleceń.

Zwinne zespoły projektowe

Marion Duncan zachęca do przemyślenia roli projektantów w procesie tworzenia cyfrowego produktu. W tekście znalazły się m.in. sugestie dotyczące ​​równoważenia konieczności mierzenia wyników prac zespołu projektowego oraz pozostawiania przestrzeni na kreatywność.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference