Międzynarodowy Dzień Kopania Rowów mógłby zwiastować ciężki dzień pracy, ale przypominamy, że swoje święto obchodzą też golden retrievery (podobno zawsze skore do wygrzebania czegoś z ziemi). Zakładamy, że również macie swoje sposoby na wygospodarowanie wolnej chwili, więc zapraszamy do lektury. Dzisiaj odkopaliśmy dla Was teksty o SEO skupionym na użytkowniku, agilowym podejściu do projektowania oraz ciekawe przykłady modelu sprzedaży bezpośredniej. Są też rozważania o etyce w dwóch kontekstach: stosowania w produktach cyfrowych mechanizmów grywalizacji oraz prowadzenia badań z użytkownikami.
Optymalizacja (dla) wyszukiwania w internecie
Blog Many Pixels prezentuje gościnny wpis Vaibhara Kakkara na temat koncentracji działań SEO wokół doświadczeń użytkownika. W tym kontekście autor wymienia istotne elementy projektu strony, pokazując ich wpływ na optymalizację uwzględniającą wyszukiwarki internetowe. Do kompletu zajrzyjcie na blog Vertical Leap, gdzie Ben Jayston przedstawia prognozę rozwoju googlowskiej technologii MUM w 2022 roku opatrzoną kilkoma przykładami działania wyszukiwarki.
Przybliżanie marki użytkownikom
Wpis Iana Deana z Creative Bloq wylicza trendy dotyczące wykorzystania NFT w różnych obszarach naszej cyfrowych obecności. Warto wykopać z tekstu uwagi na temat tego, jak znane marki robią użytek z NFT docierając bezpośrednio do swoich (potencjalnych) klientów. Lekcje strategii marketingowej opartej o model pomijający pośredników znajdziecie też na blogu Core DNA, gdzie studium przypadku marki Quill podane jest jako przykład kreatywnego podejścia do tego tematu.
Etyczna grywalizacja
Z tekstu Alexandre'a Brito dowiecie się, jak grywalizacja wpływa na zaangażowanie użytkowników, kiedy przynosi im korzyści i czy może być szkodliwa. Autor wymienia też kilka dobrych praktyk pozwalających na stworzenie zrównoważonego projektu, który uwzględnia zarówno pozytywne doświadczenia użytkowników, jak i wymagania biznesowe.
Wytyczne dla odpowiedzialnego badacza UX
Temat etyki w projektowaniu porusza również Melanie Buset – tym razem w kontekście prowadzenia badań z użytkownikami. Artykuł podpowiada, jak tworzyć i wdrażać wytyczne, dzięki którym działania badacza będą zgodne z zasadami moralnymi oraz wymienia przykłady takich zaleceń.
Zwinne zespoły projektowe
Marion Duncan zachęca do przemyślenia roli projektantów w procesie tworzenia cyfrowego produktu. W tekście znalazły się m.in. sugestie dotyczące równoważenia konieczności mierzenia wyników prac zespołu projektowego oraz pozostawiania przestrzeni na kreatywność.