Z okazji urodzin Wiktora, pomysłodawcy UX Czwartków, wracamy na chwilę do tradycji uwiecznienia na grafice święta związanego z jedzeniem – dziś Dzień Sera Camembert. A teksty w naszym zestawieniu mogą stanowić podpowiedź, jak unikać błędnych decyzji projektowych, zadbać o dostępność w warstwie wizualnej oraz uzyskać dobre efekty w SEO nie rezygnując z jakości w warstwie UX. Na koniec sporo słów o... słowach i wpis z dziennika pewnej UX Designerki.
Skąd się bierze zły UX?
Ceara Crawshaw pokazuje zintegrowane procesy projektowe oraz omawia ich wpływ na podejmowanie lepszych decyzji w obszarze UX. W artykule znalazły się najczęstsze przyczyny błędów UX oraz omówienie ich wpływ na zespół projektowy. A skoro o wpływie mowa, warto sprawdzić postulaty Pera Axboma dotyczące zrozumienia procesów oddziaływania technologii na ludzi oraz proponowane przez autora narzędzie do mapowania wpływu, które ma pomóc projektantom w systemowym łagodzeniu negatywnych wrażeń i ograniczaniu wykluczającego designu.
Proof of concept
Na blogu Codilime Tomasz Mika tłumaczy zagadnienia związane z Proof of Concept, argumentując, dlaczego tego rodzaju weryfikacja powinna być stałą częścią procesu tworzenia cyfrowego produktu, na równi z prototypem i MVP.
Dbałość o kolory w projekcie aplikacji
Lucas Zambelli z Getaround opisuje proces dostrajania schematu kolorów używanego w aplikacji carsharingowej zaprojektowanej przez firmę. Autor pokazuje, jak zespół projektantów mierzył się z kwestią dostępności, tworząc bardziej inkluzywne wytyczne dotyczące języka wizualnego oraz nawiązuje do koncepcji kolorów semantycznych, którą Fabien Gavinet zaprezentował w pierwszej części cyklu wpisów na temat kolorów Getaround.
Zrównoważone podejście do SEO i UX
Kristine Kalnina podpowiada, jak projektując witrynę pogodzić wymagania związane z UX i SEO. W artykule znajdziecie zwięzłe wskazówki m.in. na temat moderowania długości treści, analizy słów kluczowych oraz optymalizacji stron pod kątem urządzeń mobilnych.
Słowa, słowa, słowa
Trzy teksty o słowach, które angażują naszą uwagę. Chris Nielsen wyjaśnia fenomen Wordle analizując decyzje projektowe podjęte przez twórcę gry. Miranda Miller wylicza częste błędy copywritingu i prezentuje kontrprzykłady, zachęcając do rozwijania dobrych nawyków podczas tworzenia treści marketingowych. Przywoływany już dzisiaj Per Axbom analizuje język komunikacji użyty w ofercie pracy Norman Nielsen Group, która zrobił na nim nienajlepsze wrażenie.
Deser :)
Dowód na to, że UX design ma szersze zastosowanie, niż projektowanie produktów cyfrowych, czyli relacja Oli Kowalewskiej z planowania Wielkanocnego śniadania w rodzinnym gronie.