W Dniu Samolotów z Papieru życzymy wszystkim mamom, żeby w szufladach ich biurek nie zabrakło dzisiaj materiału do konstruowania latadełek. Jeśli udało Wam się chwilowo zająć dziecięce ręce i głowy, polecamy teksty o ograniczeniach procesu Design Thinking, nieudanych decyzjach projektowych oraz stosowaniu person i archetypów. Do dzisiejszego zestawienia trafiła też rozmowa na temat możliwości oferowanych przez zdecentralizowaną sieć oraz przypomnienie koncepcji life-centered design.
Krytyczne spojrzenie na Design Thinking
Nick Foster podsumowuje swoje przemyślenia na temat procesu Design Thinking. Oceniając przydatność wspomnianej metody oraz formułując zarzuty pod jej adresem, autor zachęca do zastanowienia się, co oznacza bycie projektantem. Jeśli chcecie poznać więcej punktów widzenia na opisane kwestie, polecamy również zerknięcie na komentarze do tekstu.
Decyzje projektowe do przemyślenia
Trzy żółte kartki dla decyzji projektowych wymagających dopracowania. Pierwsza od zespołu Mozilli prezentującego wyniki analizy poziomu bezpieczeństwa i prywatności, jaki zapewniają aplikacje związane ze zdrowiem psychicznym. Witold Wrodarczyk z Adequate punktuje najczęstsze błędy systemu zarządzania zgodami. Z kolei redakcja Canvs typuje 3 rozwiązania zaimplementowane w popularnych aplikacjach, które mają szansę irytować użytkowników.
Persony vs archetypy
Czasem warto wrócić do podstaw, dlatego na blogu NN Group Page Laubheimer przypomina zasady stosowania person oraz archetypów. Tekst jest krótki i dość oczywisty, więc nie musicie przerywać składania samolotu (wiemy, że ciężko się powstrzymać, a ten post-it był już przecież nieaktualny).
Rozmowa o potencjale Web 3.0
Agnieszka Kranz zaprasza na rozmowę z Maciejem Budkowskim o projektach z obszaru Web 3.0. W wywiadzie znalazły się wątki dotyczące m.in. szans i wyzwań, jakie zdecentralizowana sieć stawia przed działającymi w jej obszarze firmami oraz przykłady dobrze zapowiadających się projektów.
Projektowanie w szerokim ujęciu
Obszerny artykuł Damiena Lutza analizuje koncepcje wychodzące poza projektowanie zorientowane na użytkownika (user-centered design). Autor opisuje interesariuszy projektów opartych o life-centered design, kreśli 3 główne założenia projektowe oraz wskazuje najważniejsze praktyki, które mają stanowić przewodnik dla projektantów (produktów i usług) oraz strony biznesowej.