Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
9/6/2022

UX Czwartek #87

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Nasz cykliczny przegląd lektur rozpoczynamy porcją tekstów pod wspólnym hasłem "inclusive design". Proponujemy też wskazówki dotyczące tworzenia dashboardów, specyfikacji prototypów i animacji elementów UI oraz analizę poziomu uwagi użytkowników w oparciu o eye-tracking. W Dniu Trójkąta Koralowego nie mogło również zabraknąć artykułów o tematyce ekologicznej – rzecz jasna w kontekście technologii cyfrowych.

Projektowanie włączające

Postulat dbania o różnorodność jest coraz częściej uwzględniany podczas tworzenia interfejsów użytkownika, ale również budowania zespołów projektowych. Dzisiejszą lekturę zaczynamy zatem od bloga Career Foundry, gdzie Vale Querini zachęca do projektowania z myślą o różnych potrzebach użytkowników oraz podpowiada, jak wspierać inkluzywność. Z kolei w serwisie Bezprawnik.pl Rafał Chabasiński podsumowuje wnioski z badania pokazującego stosunek pokolenia Silvers do e-commerce – raport znajdziecie na stronie Fundacji Kobiety e-biznesu. Do kompletu dorzućcie też artykuł Paula Hoffmana z Applause przedstawiający projektowanie włączające w kontekście statystyk z serii badań dotyczących dostępności i inkluzywności.

Eye-tracking w analizie uwagi użytkowników

Zainteresowanych okulografią z użyciem kamery internetowej polecamy blog RealEye. Znajdziecie tam m.in. tekst Beaty Lewandowskiej i Kasi Wisieckiej, w którym autorki omawiają wskaźnik opracowany na potrzeby analizy zebranych nagrań, służący do określania poziomu uwagi odbiorców danej treści (np. reklamy). Krótki opis metodologii uzupełniają przykłady zastosowania, pomagające zrozumieć zasady działania oraz możliwości narzędzia.

Specyfikacja prototypu i inspirujące animacje UI

Leeloo Tang i Feifei Liu z NN Group sugerują, jak uzupełnić prototyp o wykaz uwag pomagających osobom zaangażowanym w projekt zrozumieć działanie interfejsu. Autorki podpowiadają m.in., kiedy tworzyć specyfikacje oraz co powinno się znaleźć w opisie elementów, funkcjonalności i treści. A jeśli szukacie inspiracji dla projektu interakcji użytkownika z interfejsem, zajrzyjcie na blog agencji Tubik - w jednym z wpisów Marina Yalanska zebrała ponad 40 przykładów różnego typu animacji na stronach internetowych.

Dobre praktyki tworzenia dashboardów

Zespół UXPin podpowiada, jak podejść do projektowania dashboardów. Artykuł krótko prezentuje rodzaje pulpitów użytkownika, główne elementy interfejsu, ale też sam proces projektowy oraz dobre praktyki, które warto podczas niego uwzględnić.

Gra w zielone

Fieke Jansen zgłębia temat tworzenia centrów danych, poruszając przy tej okazji kwestię relacji między technologią a środowiskiem oraz wpływu zobowiązań klimatycznych Big Tech na społeczeństwo. O wpływie technologii cyfrowej na środowisko wspomina również Tom Greenwood z Wholegrain Digital, zachęcając do zadania sobie pytania, czy rzeczywiście potrzebujemy metawszechświatów. A jak w zarządzaniu sektorem energetycznym może z kolei pomóc internet rzeczy dowiecie się z artykułu Lilii Shkuropat na blogu MindK.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference