Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
27/3/2019

UX Czwartek #9

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Pierwszy, prawdziwie wiosenny UX Czwartek przed Wami! Dziś sporo ciekawostek związanych z aplikacjami mobilnymi – tymi, które jako użytkownicy uwielbiamy, ale też tymi, o których w mgnieniu oka zapominamy. Znajdzie się również coś na temat samego tworzenia apek.
Z uwagą przyglądamy się także tematowi projektowania dla nastoletnich użytkowników, a wraz z Marcinem Rudzikiem rozpoczniemy podcastową podróż, której główną atrakcją będzie zgłębianie tajników Customer Experience.

 

 

 

 

1. Podcast: Customer Experience w sklepie internetowym

Pierwszy odcinek z serii poświęconej Customer Experience w ramach podcastu Marcina Rudzika "Merytorycznie o ecommerce". A w nim m.in. czym jest CX, jak dostarczać klientom pozytywnych doświadczeń i wreszcie – w jaki sposób mierzyć poziom ich zadowolenia?

2. Dlaczego korzystanie z niektórych aplikacji sprawia nam aż taką przyjemność?

Zastanawialiście się, dlaczego z niektórych aplikacji korzystamy wyjątkowo chętnie i często (nierzadko wręcz uzależniając się od nich), a w przypadku innych już po pierwszym użyciu nie czujemy chęci ani potrzeby ponownego ich uruchomienia? Takuma Kakehi na łamach UX Collective wszystko Wam wytłumaczy..

3. Jak uprościć swój projekt?

Nie ma nic trudniejszego niż zaprojektowanie nieskomplikowanego, przystępnego produktu. Taras Bakusevych przygotował dla Was 20 zilustrowanych porad, jak ustrzec się zbyt złożonego efektu końcowego.

4. Jak zadbać o widoczne i zrozumiałe CTA na mobilce?

Z kolei na UX Movement mamy porcję konkretów o tym, jak w odpowiedni sposób wyróżnić najważniejszy przycisk, gdy w jego sąsiedztwie znajdują się inne, mniej istotne. Pierwsza z porad wyjątkowo nas zaciekawiła – zdecydowanie musimy ją przetestować!

5. Użyteczność stron dla nastolatków

Intuicyjnie z góry zakładamy, że nastolatki doskonale poruszają się po interfejsach webowych. Badacze z Norman Nielsen Group dowodzą jednak, że nie do końca jest to zgodne z prawdą, i takie cechy, brak cierpliwości czy obniżone możliwości skupienia uwagi, skutecznie utrudniają tej grupie bezproblemowe poruszanie się po sieci.

Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach.

[FM_form id=”1″]

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference