Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
4/8/2022

UX Czwartek #91

Illustration of, laptop, notebook, person reading

W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.

Prezentacja i zastosowania dużych zbiorów danych

Zestawienie zaczynamy dzisiaj jak każdy nasz projekt, czyli od przyjrzenia się danym. Daniel Nisttahuz z Toptal przekonuje, dlaczego animowane wizualizacje danych są łatwiejsze do zrozumienia oraz przybliża zasady ich projektowania. Alicia Frame omawia możliwości zastąpienia informacji z plików cookie grafowymi bazami danych. A zespół The Loop prezentuje pomysł Christiana Oswalda i Daniela Ohrenhofera, którzy proponują wykorzystanie zasobów Wikipedii jako źródło danych podczas prognozowania konfliktów na świecie.

Błędy poznawcze ludzi i stronniczość AI

Artykuł na blogu firmy Infosys omawia kwestię stronniczości sztucznej inteligencji. Autorzy analizują m.in. co wpływa na systemy uczące się i podejmujące decyzje w oparciu o dane oraz jak unikać związanych z tym problemów w kontekście rozwoju biznesu. W ramach uzupełnienia zerknijcie na tekst Bettiny Ribleur z UX-Republic, będący zwięzłym przypomnieniem typowych błędów poznawczych ludzi.

Inspiracje dla projektantów

W dzisiejszej porcji inspiracji znajdziecie subiektywny ranking aplikacji stworzony przez zespół UXPin, w oparciu o wskazania ekspertów ds. produktów i projektowania. Na blogu UserGuiding Ece Cakanel omawia przykłady aplikacji wyróżniających się projektem UI. Z kolei Erik D. Kennedy tworzy listę elementów, które mogą zwiększać atrakcyjność projektów.

Prezentacji projektu dla początkujących

Tekstem na stronie Smashing Magazine Luis Ouriach podpowiada mniej doświadczonym projektantom, jak przygotować się na ocenę swoich projektów oraz zaprezentować wypracowane pomysły zespołowi.

Mierzenie customer value

W serwisie UX Collective Helge Tennø omawia kwestię preferencji użytkowników w stosunku do cech produktu lub usługi. Artykuł pomaga przeanalizować, jak mierzyć customer value, jakich błędów unikać oraz jak tworzenia wartości dla klienta prowadzi do wartości biznesowej.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference