Dzisiaj Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, więc znajdźcie publiczność, usiądźcie wygodnie i do dzieła. A do przeczytania macie teksty o możliwościach zmiany w podejściu do projektowaniu UX/UI, fenomenie TikToka oraz angażowaniu użytkowników odpowiednio dobranym projektem dźwięku i wyskakujących okienek. Na koniec zostawcie sobie instrukcję do ćwiczeń z kreatywności.
Rebelia w projektowaniu UX/UI
Na blogu w serwisie Digital Skills zerknijcie na esej poruszający temat wpływu zmian pokoleniowych na trendy w projektowaniu rozwiązań dla technologii cyfrowych. Autorzy zastanawiają się m.in., czy pokolenie cyfrowych tubylców ma szansę znaleźć motywację i inspirację do budowania nowej wersji globalnej sieci.
TikTokowy przepis na sukces
Tekst Kalley Huang w NYT analizuje sposób, w jaki TikTok docieranie do osób z pokolenia Z poprzez spersonalizowane treści oraz jak wpływa to na zmianę nawyków wyszukiwania informacji w internecie. Dla uzupełnienia zajrzycie do serwisu Rest of World, gdzie znajdziecie artykuł Rui Ma na temat e-commerce w wykonaniu TikToka. Autorka zastanawia się, co stoi za popularnością zakupów łączonych z transmisją na żywo, jaki platforma osiągnęła w Chinach i czy są szanse, że powtórzy się on poza granicami Państwa Środka.
Dźwięk w służbie UX
Rebecca Barnatt-Smith z Loop11 zastanawia się, jak włączenie do projektu dźwięku wpływa na poprawę UX. W artykule znajdziecie kilka uwag na temat tego, jak wspierać użytkowników w osiąganiu ich celów podczas eksploracji witryn z wykorzystaniem dźwięków.
Wyskakujące okienka w służbie konwersji
Tekst Nikolett Lorincz z zasobów OptiMonk prezentuje dobre praktyki projektowania popupów. Autorka podaje 5 wskazówek, które mają poprawić doświadczenia użytkowników z wyskakującymi okienkami, a docelowo zwiększyć współczynnik konwersji.
Trening kreatywności
W UX Magazine Nate Schlösser przekonuje, że w ramach rozwoju kreatywności warto wyrobić sobie nawyk wyrzucania części swoich pomysłów. Autor podaje argumenty za spojrzeniem na projekt z różnych perspektyw i proponuje ćwiczenie pomagające wprowadzić opisaną koncepcję w życie.