Rozwiązania

Projektowanie sklepów internetowych

Specjalizujemy się w projektowaniu sklepów internetowych, platform sprzedaży B2B, procesów transakcyjnych eCommerce.

  • Projektujemy architekturę informacji (AI)
  • Dostarczamy makiety low i hi-fidelity (UX)
  • Realizujemy kompletne projekty graficzne (UI)
  • Zapewniamy wysokie UX przez badania z użytkownikami
IDEACTO

WWWWitamy!

IDEACTO to agencja UX&CRO z 12-letnim doświadczeniem. Specjalizujemy się w eCommerce. Dotychczas zrealizowaliśmy 400+ projektów i przepracowaliśmy 300 000+ godzin wspólnie z naszymi Klientami. Nasze realizacje wygrywały w konkursach Webstar Festival, Impactor, Efekton.

Ponad 400 zrealizowanych projektów

Z przyjemnością współpracowaliśmy

Projektowanie eCommerce

Dostarczamy projekt UX i UI gotowy do wdrożenia przez zespół IT wybrany przez klienta. Posiadamy doświadczenie z pracy z największymi Software House w Polsce oraz znajomość najpopularniejszych platform eCommerce.

  • SaaS (IdoSell , Shoper, Shopify i inne)
  • Open-Source (Magento, Prestashop, Woocommerce i inne)
  • CMS (Kentico, WordPress, Drupal i inne)

IDEACTO od ponad 12 lat specjalizuje się w projektowaniu UX dla e-commerce. W tym czasie współpracowaliśmy z klientami z branży finansowej (Eurobank, Nest Bank, Bank Pocztowy, ERIF, Getin Bank, Money.pl, PKO, Raiffeisen, Santander) oraz zaprojektowaliśmy wiele sklepów internetowych z różnych branż (Ceramika Paradyż, Estyl, Carrefour, Makro, Jean Louis David, Księgarnia Edukacyjna, Pixers, Pernod Ricard, Nestle, Plus, Recman, Praktiker, Samsung, TIM).

Rzeczywiste opinie klientów o naszej pracy można sprawdzić w serwisie Clutch, który uznaje IDEACTO jako agencję  “Top UX Designers in Poland”.

Redesign serwisów internetowych to również projekty w których posiadamy szerokie doświadczenie. Dzielimy się nim w naszym e-booku “Jak skutecznie przeprojektować sklep internetowy”.

Efektem pracy zespołu IDEACTO jest gotowy do wdrożenia graficzny projekt sklepu internetowego. W większości przypadków jest to projekt stworzony w programie Figma choć jesteśmy otwarci na inne formaty projektu (Adobe Photoshop, Adobe XD, Sketch, Axure).

Jeżeli nasz klient nie posiada własnego zespołu IT od wdrożenia naszego projektu, to służymy kontaktami referencyjnymi do współpracujących z nami wiodących polskich Software House’ów. Dotychczas współpracowaliśmy m.in. z Ragnarson, UNITY, WLC. IDEACTO jest również członkiem ITCorner – klastra polskich firm technologicznych.

Projektowanie sklepów www to proces angażujący zespół klienta oraz naszych UX/UI Designerów ze wsparciem dedykowanego Project Managera. Zakres realizowanych prac dostosowany jest do specyfiki projektu oraz zakładanego budżetu i może zawierać także analizę konkurencji czy badania z użytkownikami. W niektórych projektach (szczególnie redesignu projektu sklepu internetowego) warto również przeprowadzić audyt UX przed rozpoczęciem właściwych prac UX/UI.

Best Practises for Ecommerce

Bazując na naszym doświadczeniu z projektowania sklepów internetowych stworzyliśmy checklistę 100 najpopularniejszych błędów UX e-commerce. Może być ona pomocna szczególnie w procesie projektowanie koszyka w sklepie internetowym i projektowanie karty produktu.

Dlaczego projektowanie e-commerce jest ważne?

Projektowanie sklepów internetowych które cechują się wysoką użytecznością (UX) jest bardzo istotne dla zapewnienia wysokiej sprzedaży e-commerce. Dostępnych jest wiele badań oraz statystyk z tego obszaru m.in. amerykański gigant handlu tradycyjnego i elektronicznego Walmart dzięki optymalizacji karty produktu zwiększył przychód ze sprzedaży o 13%. Podobnie Evernote po zmianach w obszarze UX zanotował 15% wzrostu retencji użytkowników.

W procesie projektowania sklepu internetowego możemy wyróżnić kilka kluczowych elementów takich jak projektowanie nawigacji w e-commerce, czy architektury informacji w e-commerce. Obecnie staramy się odchodzić od osobnego etapu projektowania makiet sklepu internetowego – pracujemy od razu na gotowych widokach graficznych. 

Przez ponad 12 lat współpracowaliśmy ze średnimi i dużymi firmami w procesie projektowania sklepu internetowego. Zespół naszych Projektantów UX/UI świetnie odnajduje się również w projektowaniu e-commerce dla start-upów i korporacji. 

Rozumiemy i znamy ograniczenia technologiczne różnych platform e-commerce takich jak systemy SaaS (IdoSell, Shoper, Shopify) oraz systemy Open-Source (Magento, Prestashop, Woocommerce). Projektowaliśm również dla popularnych systemów CMS (Kentico, WordPress, Drupal).

Na rynku dostępnych jest wiele badań potwierdzających znaczenie UX w sklepie internetowym. W 95% pierwsze wrażenie użytkownika oparte jest o layout sklepu internetowego. A nawet 70% projektów internetowych upada ze względu na niską użyteczność. Niemal połowa użytkowników jest zirytowana złą optymalizacją projektu e-commerce na urządzeniach mobilnych. (Źródło: Truelist.co, Userzoom.com, Smallbizgenius.net, UXcam.com, Uxeria.com)

NASZE PROJEKTY

Ponad 300.000 przepracowanych godzin

Przemyślana, zoptymalizowana i kompleksowa strona internetowa z pewnością przyciągnie użytkownika i sprawi, że będzie chciał zostać na niej dłuższy czas. Wysokiej jakości UX wpływa na zadowolenie klienta ze sklepu lub strony internetowej. Może to poprowadzić go nieco dalej, np. zachęcić do zapisania się do newslettera czy też do wypełnienia formularza kontaktowego.

W momencie, gdy właściciele strony nie przywiązują wagi do User Experience, tracą konwersje, ruch, czas oraz pieniądze. Jedynie odpowiednio zaprojektowana witryna stanowi wartość, zarówno dla przedsiębiorcy, jak i konsumentów. Brak optymalizacji UX może doprowadzić do powstania błędów, które są dla użytkownika irytujące. Nieintuicyjna strona internetowa nie zachęca do wykonania akcji nawet w momencie, gdy cena produktów jest bardzo atrakcyjna.

Optymalizując UX warto zadbać m.in. o prawidłowo działające przyciski, prostą, intuicyjną nawigację, poprawne menu. Za sukcesem witryny stoi także wysokiej jakości projekt struktury strony, wyczerpująca treść oraz szybkość ładowania witryny.

Projektowanie polega m.in. na stworzeniu intuicyjnego interface’u oraz estetycznej szaty graficznej. Jest to zadanie, które realizuje m.in. UX oraz UI Designer. Cały proces rozpoczyna się w momencie stworzenia pomysłu na biznes. Następnie należy ustalić rolę witryny internetowej, czyli określić jej cel oraz efekty, które ma osiągnąć jej właściciel.

Jednym z najważniejszych kroków, jakie należy poczynić na samym początku projektowania, jest wybór formy strony oraz sposób jej stworzenia w ujęciu technicznym. Do zadań projektanta należy m.in. ustalenie formy nawigacji czy też rozmieszczenie poszczególnych elementów witryny. Ważne jest również określenie treści, która ma być na niej zawarta oraz elementów graficznych.

Czas trwania tworzenia sklepu internetowego zależy od kilku czynników. Są to m.in. specyfikacja samego sklepu oraz termin, w którym klient dostarcza wykonawcom treść.
Założenie sklepu on-line to proces złożony, który wymaga pracy i zaangażowania wielu osób.

Cały proces składa się z kilku etapów. Pierwszym z nich są rozmowy, ustalenie działania i stworzenie umowy. Następnie specjaliści przeprowadzają analizę rynku, poszukują adekwatnych inspiracji i tworzą wstępną koncepcję projektu. Kolejnym krokiem jest testowanie rozwiązania.

Każdy z etapów wymaga zaangażowania wielu pracowników, którymi są graficy, projektanci UX oraz UI, project managerowie. Czas, który potrzebny jest na realizację zlecenia zależy od złożoności projektu oraz samej funkcjonalności.

W dobie konkurencji dobry UX w sklepie internetowym to konieczność. Każda witryna powinna być zaprojektowana tak, aby spełniać oczekiwania i potrzeby klientów. Musi wywierać na nich pozytywne wrażenie, aby przekonać ich do wykonania akcji, zakupu i powrotu w przyszłości.

Funkcjonalności sklepów internetowych należy optymalizować pod kątem doświadczeń użytkowników. To sprawi, że konsumenci będą usatysfakcjonowani w związku z wykonanymi zadaniami, co przełoży się m.in. na wzrost konwersji. Komfortowy, przyjemny w użytkowaniu i responsywny sklep on-line może zapewnić większą liczbę klientów, zmniejszenie ilości porzuconych koszyków, a także maksymalizację zysków.

Audyt UX i wprowadzenie niezbędnych zmian może skutkować wieloma pozytywnymi zmianami. Wykluczenie błędów przełoży się na zadowolenie użytkowników i zwiększenie konwersji sprzedaży i pozostawienie konkurencji daleko w tyle.