Współpracę z Publio rozpoczęliśmy od dogłębnego poznania ówczesnego sklepu klienta wykonując kompleksowy audyt użyteczności. Wykorzystując technikę wędrówki poznawczej (cognitive walkthrough) specjalista UX dokonał analizy poprzez wcielenie się w rolę użytkownika przechodzącego przez najważniejsze procesy w ramach platformy.
Uzupełnienie raportu stanowiła analiza otoczenia rynkowego - zarówno na rynku polskim (bezpośredniej konkurencji), jak i zagranicznym (największych graczy wśród dystrybutorów e-booków).
Kolejnym etapem były indywidualne badania użyteczności. W sumie odbyło się 12 sesji badawczych, z czego 8 z nich zostało przeprowadzonych na urządzeniu desktopowym, a 4 na platformie mobilnej.
Wyniki badania zostały dokładnie przedyskutowane podczas warsztatu z klientem. Podsumowaliśmy dotychczas wykonane prace, a efektem spotkania stał się dokument strategiczny (tzw. UX Foundation), definiujący precyzyjnie zakres planowanych zmian w ramach redesignu publio.pl.
Dzięki kompleksowości dokumentu UX Foundation zdecydowano się na ominięcie etapu projektowania makiet funkcjonalnych i bezpośrednie przejście do tworzenia warstwy graficznej nowego sklepu.
Nasi projektanci UI zaprojektowali interfejs zgodny z wynikami etapu analityczno-badawczego, oczekiwaniami klienta i zgodny ze standardami rynkowymi. Zdecydowano się na wprowadzenie intensywnego, angażującego języka wizualnego, który pozwoli na wyraźne wyróżnienie Publio na tle mało charakterystycznej wizualnie konkurencji. W ramach etapu projektowania powstał także design system zawierający pakiet podstawowych elementów interfejsu, opisanych pod względem podstawowych atrybutów, takich jak kolory i wielkości. Celem style guide jest ułatwienie późniejszej pracy programistów oraz zapewnienie spójności wizualnej w ramach całej platformy.