Wieczorem 8 grudnia odbyła się uroczystość wręczenia Webstarów - prestiżowych nagród branży interaktywnej. W konkursie przyznawane są nagrody dla najlepszych stron internetowych w 27 kategoriach. Zwycięskie strony otrzymują nagrody Webstar Akademii - typowane przez gremium 300 ekspertów branżowych oraz Webstar Internatutów - gdzie zwycięzców wskazują użytkownicy internetu.
Agencja Ideacto zgłosiła do konkursu pięć projektów w czterech kategoriach:
- W kategorii Blog zgłoszony został magazyn poświęcony tematyce eCommerce eKomercyjnie.pl, którego partnerem merytorycznym jest agencja.
- W kategorii Dom i ogród znalazły się dwie strony Szefbudowy.pl oraz DomWydajny.pl przygotowane dla koncernu energetycznego Energa SA.
- W kategorii Dziecko i rodzina Ideacto reprezentowała strona Pielegnacjadziecka.pl stworzona dla koncernu farmaceutycznego Almirall.
- W kategorii Usługi profesjonalne wystawiony został serwis Ideacto.pl.
Nagrody Akademii przyznawane przez ekspertów z branży interaktywnej otrzymała Pielegnacjadziecka.pl oraz eKomercyjnie.pl. Specjaliści docenili profesjonalne przygotowanie oraz konsekwencję realizacji projektu.
Kapituła nagrody wyróżniła także serwisy Szefbudowy.pl oraz Domwydajny.pl, które otrzymały wyróżnienia w kategorii Dom i Ogród.
Grupa ENERGA jako lider dostaw zielonej energii jest także ekspertem w dziedzinie dostarczania rozwiązań pozwalających oszczędzać energię i inne media użytkowe w domu. Firma od 2010 roku proponuje swoim klientom pakiet produktów i usług w standardzie Smart Eco, czyli cechujących się efektywnością, ekonomicznością i ekologicznością Osoby budujące lub posiadające własny dom są potencjalnymi partnerami Grupy ENERGA ze względu na realne korzyści, które może przynieść im współpraca z innowacyjnym partnerem oraz racjonalne podejście do zagadnień związanych z energią w domu i wokół niego. Stąd pomysł na udostępnienie stron www realnie pomagających w przebrnięciu przez okres planowania oraz realizowania budowy własnego domu. Wyróżnienie serwisów SzefBudowy.pl i DomWydajny.pl, będących elementami projektu Ekooszczędni.pl, to dowód na to, że udało nam się stworzyć praktyczne i wartościowe narzędzia, które docenili fachowcy. – mówi Jarosław Kozłowski, kierownik działu zarządzania marką w ENERGA SA
Dobry wynik osiągnięty w konkursie jest efektem skutecznego rozwoju IDEAACTO, która w przeciągu ostatnich dwóch lat z firmy konsultingowej przekształciła się w agencję interaktywną specjalizującą się w rozwiązaniach e-biznesowych.