Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


know how
28/5/2016

Dlaczego nie trzeba bać się pytania o budżet projektu?

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Ideacto szanujemy czas i pieniądze naszych klientów stąd częstym zwyczajem w przypadku otrzymania zapytania ofertowego jest proste pytanie: „Jaki jest budżet projektu?”. Pozwala to oszczędzić czas obu stron, bo już na wstępie wszyscy wiemy czy będzie przestrzeń do dalszej rozmowy. Dlaczego więc odpowiedź na to pytanie jest dla klienta tak trudna i problematyczna?

Budując ofertę sprzedażową w Ideacto przyjęliśmy pewne strategiczne założenia odnośnie projektów w które chcemy się angażować. Aby nadal rozwijać firmę w dobrym kierunku, dbać o jakoś naszych realizacji oraz – mówiąc wprost – robić ciekawe rzeczy które przynoszą nam wszystkim fun, chcemy pracować z perspektywicznymi klientami przy fajnych projektach. To założenie powoduje, że nie jesteśmy w stanie przyjąć do realizacji zleceń, których budżet jest mniejszy niż X roboczo-godzin, czyli mówiąc wprost mniej niż X zł.

Standardowo w przypadku, gdy otrzymujemy zapytanie o wycenę projektu od firmy której nie znamy, pierwszą naszą wiadomością jest informacja: „Takie zlecenia realizujemy z budżetem min X zł – prosimy o potwierdzenie, że taki jest budżet projektu”. W pewnej liczbie przypadków otrzymujemy odpowiedź, że nie jest to koszt który zleceniodawca zarezerwował na realizację – rozumiemy to, jest to dla nas jasna informacja, rozstajemy się w zgodzie życząc sobie powodzenia. Istnieją jednak takie sytuacje w których:

  • klient potwierdza budżet, a po wycenie okazuje się że jednak sytuacja jest inna,
  • klient nie chce zdradzić budżetu, bo się obawia ujawnienia takiej informacji.

Dlaczego agencja pyta o budżet?

Pozwolę więc sobie na apel do naszych klientów – nie lękajcie się! Agencja zapyta was o budżet ponieważ nie chce tracić Waszego i naszego czasu na rozmowy o projekcie który nigdy nie zrealizujemy. Po prostu szanujemy nasz wspólny czas poświęcony na bezproduktywne rozmowy. Czas który możesz, drogi kliencie, przeznaczyć na kontakt z wykonawcą który rzeczywiście poprowadzi twój projekt.

Oprócz tego powodu jest jeszcze jeden – równie ważny jak nie najważniejszy. W świecie szeroko pojętego IT każdy projekt można wykonać na wiele sposobów, a miarą jego skomplikowania zwykle jest właśnie budżet całego przedsięwzięcia. Znając ilość pieniędzy którą klient zalokował na dane zadanie możemy doradzić najlepsze rozwiązanie.

Mamy wyższy budżet? Ok, postawmy na jakość projektu i przeznaczmy więcej czasu na badania z użytkownikami czy większą ilość indywidualnych widoków graficznych podstron. Mamy mniejszy budżet? Też fajne! Zrezygnujemy z badań z użytkownikami – może uda się zoptymalizować serwis już po uruchomieniu jako kolejny etap prac. Itp. itd.

Pracując w Ideacto naprawdę chcemy doradzać klientom na etapie sprzedażowym. Daj nam jednak, drogi kliencie, szansę na takie poprowadzenie rozmów.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference