Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


inne
4/5/2020

Jak zadbać o konwersję w koszyku?

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Porzucone koszyki to zmora w branży e-commerce. W ostatnim czasie badania wykazały, że średnio wskaźnik porzuconych koszyków wynosi już blisko 70%. Każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie sprawę z tego, że dodanie produktu do koszyka nie musi oznaczać, że użytkownik finalnie dokona zakupu, mimo, że jest już tak daleko w lejku sprzedażowym. Często jednak użytkownicy zostawiają zakup na później, zachowują w ten sposób ulubione produkty lub po prostu wpływają na nich czynniki zewnętrzne, przez które zmuszeni są przerwać zakupy. Na czynniki zewnętrzne nie mamy niestety żadnego wpływu, ale warto pamiętać, że im lepsze będzie doświadczenie użytkownika w koszyku, tym większe prawdopodobieństwo, że sfinalizuje zakup. Co zatem zrobić, aby zatrzymać klienta w swoim sklepie i dodatkowo zwiększyć sprzedaż?

Zebraliśmy najlepsze praktyki z naszych projektów i z eksperckich źródeł, dlatego dzielimy się z Wami 5 prostymi pomysłami na wzrost sprzedaży i utrzymanie klienta w koszyku zakupowym, które zachęcą go do przejścia do procesu zakupowego.

Możliwość edycji parametrów wybranego produktu

Pokaż użytkownikowi jaki wybrał kolor, rozmiar czy model produktu oraz daj możliwość zmodyfikowania ich. Dzięki temu nie będzie musiał cofać się do karty produktu ani usuwać produktu z koszyka, aby go zamienić. Pamiętaj, żeby aktualizować koszyk automatycznie, bez konieczności odświeżania go przez użytkownika i zmuszania do podejmowania dodatkowych akcji, które tylko oddalają go od przejścia do kolejnego kroku.

Kontynuowanie zakupów

Po przejściu do koszyka poinformuj użytkowników o możliwości przejścia ponownie do sklepu i zakupu kolejnych produktów. Jeśli natomiast użytkownik nie posiada produktów w koszyku, zaproponuj przejście do bestsellerów lub pokaż jakie produkty ostatnio oglądał. Zasugeruj, co mogłoby mu się spodobać, według odwiedzanych przez niego kategorii produktowych, wówczas wróci do ponownego przeglądania oferty i ponownie wróci na tory ścieżki zakupowej.

Proponowanie produktów

Istnieje bardzo duża szansa, że użytkownicy mniej zdecydowani, nastawieni na przeglądanie nowości i otwarci na promocje, chętniej dodadzą kolejny produkt, który zobaczą w koszyku. Pokaż im najczęściej kupowane, podobne produkty oglądane przez innych użytkowników, promocje lub produkty komplementarne, których cena nie przekracza 60% wartości produktów dodanych już do koszyka. Na droższe zakupy będzie trudniej namówić klientów, ale jest bardziej prawdopodobne, że zdecydują się na tym etapie skorzystać z atrakcyjnej zniżki czy uzupełnić swój zakup o dodatkowe produkty.

Informacje o dostawie, płatnościach i gwarancji

Powtórz informacje, które pojawiły się zapewne na karcie produktu. Użytkownik powinien mieć stały dostęp do najważniejszych informacji, bez konieczności przechodzenia na osobne podstrony i opuszczania koszyka. Twój sklep zdobędzie zaufanie klienta, który poczuje się zaopiekowany i bezpieczny podczas całego procesu zakupowego. Dodatkowo, pokaż jaka kwota pozostała do darmowej wysyłki. Często będzie to opłacalne dla klientów i zdecydują się na dodanie kolejnego produktu w zamian za brak dodatkowych opłat.

Zapamiętywanie produktów w koszyku

Jedyną metodą na poradzenie sobie z czynnikami zewnętrznymi, które czasowo uniemożliwiają użytkownikowi dokończenie zakupów, jest zapamiętanie ich na określony czas. Warto też przypominać użytkownikowi w reklamach, np. w social mediach, o produktach, które nadal czekają w jego koszyku. Wcześniej pamiętaj o dodaniu informacji, że produkty dodane do koszyka nie są rezerwowane i mogą zostać wyprzedane. Taka informacja przyspieszy decyzję o zakupie. Jeżeli zdarzy się, że produkt, który użytkownik miał w koszyku nie jest już dostępny, poinformuj go o braku produktu i zaproponuj inny wariant, zamiennik lub podobny produkt. Dzięki temu nie będzie musiał rezygnować z zakupu, szukać innego produktu na własną rękę lub w konkurencyjnym sklepie.

Jesteś teraz uzbrojony w konkretne rady. Wypróbuj je w swoim sklepie i sprawdź efekty, obserwuj zachowania swoich użytkowników dzięki dostępnym narzędziom lub przeprowadź badania jeszcze przed wdrożeniem planowanych rozwiązań. Dopasowanie do użytkowników jest najważniejsze, dlatego pamiętaj, aby nie myśleć wyłącznie pod kątem swojego biznesu. Priorytety biznesowe powinny współgrać z tym, na czym zależy Twoim potencjalnym klientom, aby sklep odnosił ciągłe sukcesy i sprawiał, że klienci będą z chęcią do niego wracać. Trzymamy za to mocno kciuki!

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference