banner
  • Redakcja IDEACTO

  • | 24.05.2012

Agencja Interaktywna Ideacto sp. z o.o. nawiązała współpracę na wyłączność z firmą Cartman, która stoi za produkcją prawdopodobnie najlepszej kampanii wirusowej w polskiej sieci – projektu Barbara Kwarc (zwana również „Panią Barbarą”). Produkcja w ciągu 3 lat realizacji zgromadziła setki tysięcy fanów, a klipy z udziałem popularnej Baśki przekroczyły  80 mln odsłon na kanale projektu w serwisie Youtube. Prowadzony wideoblog ogląda średnio od 100 do 500 tysięcy internautów miesięcznie, natomiast na profilu w serwisie Facebook zgromadzono ponad 350 tysięcy fanów. Nie bez przyczyny, w grudniu 2009 r. Barbara Kwarc została mianowana przez media, Królową Polskiego Internetu. Wideo blog Barbary Kwarc był również wielkorotnie nagradzany. W marcowym miesięczniku Press wideo blog zajął trzecie miejsce w rankingu najzdolniejszych vlogów w Polsce. W trakcie realizacji projektu wizerunek Barbary Kwarc wykorzystywany był do wsparcia działań promocyjnych firm takich jak Polsat, Opcom, Saatchi&Saatchi, Kredytum, XCMG Europa, oraz Grupa Allegro. Baśka współpracowała również przy programach telewizyjnych – m.in. występowała w audycji „Szymon Majewski Show”, gdzie prowadziła autorską cześć poświęconą komentarzom do bieżących wydarzeń. Działania Ideacto wokół wideo wirusowego wpisują się w istotną tendencję rozwoju rynku internetowego, co potwierdza sukces kampanii przeciwko ACTA „Odezwa do Narodu” zrealizowanej z udziałem Pani Barbary. W efekcie zrealizowanej kampanii, komunikat opublikowany został w największych portalach oraz emitowany w głównych wydaniach programów informacyjnych w Polsce. Dzięki temu materiał zobaczyło w przeciągu jednego tygodnia ponad 20 mln osób, a koszt dotarcia do odbiorcy wyniósł poniżej 0,001 zł. Klip cieszył się również zainteresowaniem za granicą – był emitowany m.in. przez stację o globalnym zasięgu – Al Jazeera. Pełne case study projektu dostępne na stronie Ideacto. W ramach współpracy firma Ideacto odpowiadać będzie za sprzedaż, realizację oraz promocję kampanii z wykorzystaniem wideo wirusowego, w tym działań z udziałem Barbary Kwarc – Królowej Polskiego Internetu. Spółka planuje również, uruchomienie kolejnych autorskich projektów, mających na celu wykreowanie nowych celebrytów internetowych, wokół których budowana będzie komunikacja, na wzór działań prowadzonych przy projekcie „Barbara Kwarc”.