PrestaShop to innowacyjna platforma open source dla e-commerce, która została założona we Francji w 2007 roku. Obecnie z jej technologii korzysta ponad 300 000 sklepów. PrestaShop został doceniony w 2016 roku, kiedy znalazł się na liście Inc. 5000 (ranking najszybciej rozwijających się firm w Europie) oraz otrzymał nagrodę za najlepsze oprogramowanie e-commerce od CMS Critic Award. Obecnie to jedno z najbardziej rozpoznawalnych rozwiązań w branży e-commerce, które daje wiele możliwości związanych z dostosowywaniem sklepów, zarządzaniem nimi, wspieraniem promocji i sprzedażą za granicą.
W związku z możliwościami, jakie daje ta platforma, warto zastanowić się nad użytecznością sklepu i dopasować gotowy szablon w taki sposób, aby był jak najbardziej przyjazny dla użytkowników i stał się dochodowym miejscem. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, co możesz zmienić na karcie produktu, aby Twoi użytkownicy bez problemu znaleźli potrzebne informacje i dokonali zakupu. Poniżej znajdziesz 7 sprawdzonych porad, które z łatwością wdrożysz w swoim sklepie:
Wyróżnij cenę przecenionych produktów
Najpopularniejszym rozwiązaniem w sklepach i najbardziej czytelnym dla użytkowników jest zastosowanie np. czerwonego koloru dla nowej ceny i przekreślenie poprzedniej ceny produktu. Dodatkowa informacja o wysokości zniżki wyrażonej w procentach przyciągnie uwagę użytkownika i podkreśli atrakcyjność oferty.
Dodaj informację o producencie
Jeśli w sklepie może być kilku producentów, dodaj stosowną informację z jego nazwą i ewentualnie z krótkim opisem danej marki. Po kliknięciu na nazwę, użytkownik powinien być przeniesiony na listę produktów wybranego producenta, na której także może znaleźć się krótki opis w nagłówku.
Wyróżnij najważniejsze cechy produktu
Pamiętaj, aby nie wydłużać opisu produktu. Powinien on być krótki, czytelny i skupiać się na kluczowych cechach, istotnych dla Twoich klientów. Szczegółowe informacje można uwzględnić w zakładce dotyczącej parametrów technicznych lub po rozwinięciu opisu (np. “Zobacz więcej”, “Rozwiń opis”). Natomiast najważniejsze cechy warto zawrzeć na początku opisu w punktach, które są dużo łatwiejsze do przeskanowania wzrokiem niż pełny akapit tekstu. Pamiętaj, aby język był dla wszystkich zrozumiały. Wyjątkiem będą sklepy specjalistyczne, których klienci znają język branżowy i bez problemu są w stanie zrozumieć Twój opis.
Zaimplementuj okruszki
To tzw. breadcrumbs. Koniecznie wprowadź ścieżkę okruszkową, aby ułatwić użytkownikom nawigację w Twoim sklepie. Dzięki nim będą mogli łatwo wrócić do poprzednich podstron i sprawdzić jaką kategorię produktową obecnie przeglądają, w którym miejscu w Twoim sklepie się znajdują.
Zadbaj o zdjęcia produktu
Zamieszczając galerię produktu, pamiętaj o wprowadzeniu miniaturek zdjęć, aby użytkownicy mogli zauważyć, że jest ich więcej. Dodaj odpowiednie znaczniki umożliwiające przełączanie zdjęć. Pamiętaj, aby zdjęcia były w miarę duże i dobrej jakości, aby powiększone zdjęcie było wyraźne. ale nie przeciążające strony, gdyż mogą wpłynąć na długość jej ładowania. Daj możliwość powiększenia zdjęć, bez utraty jakości i pokaż produkty w sytuacji użycia np. na modelu lub w kontekście w zależności od przeznaczenia danego produktu. Wpłynie to pozytywnie na jego odbiór i da pełne wyobrażenie o produkcie, zobrazuje jego cechy i pozwoli na pełne zapoznanie się z produktem przed jego zakupem.
Dodaj informacje o wysyłce i płatnościach
Zamieść w okolicy przycisku dodania do koszyka, istotne informacje dotyczące wysyłki i płatności dostępnych w Twoim sklepie oraz płatności, aby użytkownik miał dostęp do tych informacji przed przejściem do składania zamówienia. Dobrze poinformowany użytkownik szybciej dokona zakupu, a sklep będzie w jego oczach bardziej wiarygodny.
Prawidłowo zaprojektuj przycisk dodania do koszyka
Przycisk dodania do koszyka na karcie produktu powinien być najbardziej widoczny. Jeśli masz taką możliwość, umieść go nad zgięciem ekranu. Obok przycisku powinna znajdować się liczba produktów dodanych do koszyka. Jeśli użytkownik powinien wybrać pewne specyfikacje produktu (np. rozmiar lub kolor), nie powinny one być automatycznie wybrane a możliwość dodania produktu do koszyka musi być wyłączona, aby klient nie zakupił przypadkowo produktu o złym rozmiarze. Pamiętaj o odpowiedniej hierarchii przycisków i w wypadku dodania do koszyka zastosuj wyróżniający się kolor i wygląd (np. wypełnienie lub obramowanie przycisku), spójny z pozostałymi przyciskami na stronie.
Sklepy korzystające z szablonów na takich platformach jak PrestaShop rzadko zwracają uwagę na dedykowane rozwiązania. Nasze doświadczenie pokazuje jednak, że dopasowanie sklepu do działalności i modyfikacja utartych szablonów według realnych potrzeb użytkowników przynosi wiele korzyści. Poniżej znajdziesz kilka danych dotyczących zalet skupienia się na użyteczności:
- 7 na 10 CEO uważa, że dobry UX jest konkurencyjnym wyróżnikiem marki,
- o 400% może wzrosnąć konwersja na użytkowniku, jeśli strona oferuje wysoki poziom UX,
- kwota wydana na szeroko rozumiana projektowanie użyteczności zwraca się stukrotnie,
- 94% użytkowników nie ufa przestarzałym stronom a połowę z nich frustrują sklepy źle dostosowane do urządzeń mobilnych,
- 88% kupujących online twierdzi, że nie wróci na stronę, jeśli doświadczyli złego UX.
Raportów dowodzących o zasadności dbania o użyteczność można znaleźć mnóstwo i każdy z nich potwierdza wynikające z tego korzyści. Zalecamy zatem skupienie się na tym aspekcie i zastosowanie dedykowanych rozwiązań podczas budowania sklepu. Dzięki temu sklep będzie skrojony na miarę użytkowników i będzie dobrze świadczył o marce, która tworzy najlepsze doświadczenia zakupowe.
Zobacz nasze pozostałe teksty o projektowaniu karty produktu w popularnych platformach: