Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
28/9/2023

UX Czwartek #118

Illustration of an end of the road, autumn landscape

Nadzwyczaj ciepłe dni odwracają uwagę od faktu, że mamy już jesień. Tak samo mocno jak zachęcamy Was do spędzania czasu na świeżym powietrzu, czerpania z pięknej pogody i spacerów, tak bardzo polecamy również dzisiejsze wydanie UX Czwartku, w którym przeczytacie o:

  • podejściu mobile-first w projektowaniu,
  • weryfikacji założeń projektowych w badaniach z użytkownikami,
  • pułapkach w dziedzinie strategii biznesowej.

Mobile-first…

…to podejście w projektowaniu, które stawia na pierwszym miejscu tworzenie widoków dla urządzeń mobilnych – jeszcze zanim design zostanie dostosowany do większych ekranów. Coraz bardziej dynamiczny wzrost korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych sprawił, że podejście to stało się niezbędne w celu dotarcia do szerszej liczby użytkowników. W artykule opublikowanym przez Design Studio opisano koncepcje, na których opiera się podejście mobile-first (RWD, AWD) oraz wskazano najlepsze praktyki, jak np. priorytetyzacja treści czy tworzenie intuicyjnej nawigacji.

Weryfikacja założeń

Nieodłącznym elementem procesu projektowego produktu czy usług powinny być badania użytkowników, które są kluczowe w zrozumieniu potrzeb i wyzwań przed nimi stojących. Wnioski z badań mogą być dobrym fundamentem dla etapu ideacji, gdzie generowane są różnorodne pomysły rozwiązujące wykryte problemy. W tekście „Unleashing Creativity: Where Research Meets Ideas” opisano pomocne źródła oraz techniki, które pozwalają na uporządkowanie strumienia kreatywności oraz procesu projektowego tak, aby z dostępnych danych wypracować najlepsze rozwiązanie.

Więcej szkody niż pożytku

Artykuł opublikowany na blogu UX Collective porusza kwestię paradoksu związanego z aplikacjami zdrowotnymi, które czasem mogą bardziej szkodzić niż pomagać. Zaprojektowane, aby poprawiać nasze zdrowie psychiczne i fizyczne, nie zawsze trafnie reagują na rzeczywiste emocje, które nam towarzyszą, bo tych nie odczytują, co może prowadzić do frustracji i zwiększonego stresu. Autorka tekstu zastanawia się, czy zaawansowane technologie oraz AI mogą w jakiś sposób rozwiązać ten problem?

W sidłach strategii

Brak spójnego kierownictwa i wsparcia wewnątrz organizacji, ignorowanie trendów, opór przed zmianami, niezrozumienie lokalnych rynków w kontekście globalnych działań – to kilka z wymienionych w artykule na stronie UX Magazine pułapek, w które mogą wpaść firmy, które określając swoją strategię biznesową, nie są gotowe na ciągły rozwój i ewolucję. Krajobraz biznesowy zmienia się i stawia przedsiębiorcom kolejne wyzwania, które są nieodłącznym elementem rozwoju organizacji, na co również trzeba być gotowym.

Przewodnik projektanta

Na koniec mamy dla Was obszerny i dokładny przewodnik, który przeprowadzi Was przez wszystkie zakamarki projektowania elementów chips w design systemach.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference