Dzisiejszy czwartek jest bardzo wybuchowy – Brytyjczycy obchodzą Dzień Guya Fawkesa. A skoro są fajerwerki, to musi być wyjątkowo. 47. edycję UX Czwartku przygotowaliśmy wspólnie z Tribe47, którzy są kuratorami treści do dzisiejszego odcinka. Tribe47 jest butikową agencją digital marketingową, która pomaga biznesom ecommerce (i nie tylko) rosnąć online dzięki efektywnym lejkom sprzedażowym.
W najbliższym czasie do świętowania będziemy mieć jeszcze więcej okazji. Już za trzy tygodnie „obchodzimy” Black Friday, który otwiera sezon świątecznych kampanii. Dlatego w poniższym zestawieniu zawarliśmy kilka przydatnych porad, które będzie można zastosować przy ich projektowaniu.
Zgasły wszystkie światła
Wkrótce wszystkie oferty z promocjami zaleje czarny kolor. I chociaż to właśnie z tą barwą najbardziej (bo dosłownie!) utożsamiany jest Black Friday, to trzeba wiedzieć, jak i gdzie jej używać. W swoim artykule Miklos Philips przedstawia wszystkie do’s i don’ts dotyczące projektowania stron, w których dominuje czerń.
Black Friday w COVID-owej rzeczywistości
Nowe, pandemiczne okoliczności rzeczywistość sprawiły, że kupujemy niemal wyłącznie online. Nie inaczej będzie podczas Black Friday. Hannah Levenson zwraca uwagę m.in. na właściwie zaprojektowane mobile UX czy odzwierciedlenie offline’owych zachowań konsumentów w sieci.
Jak zdobyć zaufanie kupujących
Kupowanie online jest łatwe i przyjemne, ale czasem brak ludzkiego wsparcia może spowodować zawahanie klienta, a w konsekwencji porzucenie koszyka. O tym, co trzeba zrobić i jakie techniki zastosować, by wzbudzić zaufanie konsumenta, pisze Alysse Phipps na blogu CXL.
CRO, reklamy, content a może automatyzacja?
Większość ecommerce bierze się za wzrost dość chaotycznie, implementując najróżniejsze taktyki “złapane” w wielu źródłach.Artykuł od Tribe47 przedstawia dwa frameworki do priorytyzacji działań oraz osiem sprawdzonych taktyk skupionyck na optymalizacji konwersji na stronie produktu, koszyku i checkoucie.
LinkedIn się zmienia
Na koniec, dla odmiany, prezentujemy ciekawy artykuł od Jitesh Gandhi, który opisuje, jak wyglądał cały proces odświeżania interface’u Linkedina w mniej niż 60 dni – bez blokowania dostępu do swoich usług ponad 700-milionowej społeczności i z zapewnieniem płynnego przejścia do nowego designu zarówno na desktopie, jak i w apkach na Androida i iOS.